23. prosince 2014 v 17:58 | Ronnie |  Reviews
Autor: Cora Carmack
Série: Losing It
Díl: 1
Nakladatelství: Jota, 2014
Vydání: Hardback, 248 stran
První věta: Pořádně jsem se nadechla.

Anotace: "Jak to, že jsem pořád ještě panna?" ztrápeně si opakuje každý den při pohledu do zrcadla Bliss Edwardsová, na první pohled úspěšná a bezproblémová studentka herectví obklopená množstvím přátel, kteří však absolutně netuší, čím se jejich pohledná a inteligentní kamarádka užírá. Hodlá skoncovat s panenstvím - jenže ten pravý stále ne a ne přijít.
V okamžiku, kdy se její sexem protřelá kamarádka Kelsey dozví, že Bliss není přes svůj "handicap" ani lesbička, ani nehodlá odejít do kláštera, navleče ji do úzkých šortek a trička s tak velkým výstřihem, jaké by si samotná Bliss nikdy neoblékla. A potom ji s prohlášením "konečně si vrzneš" odtáhne do blízkého baru, kde ji po konzumaci několika panáků na kuráž vybízí, aby si našla kvalitního milence na jedno použití. Bliss prchá zbaběle na záchod, ale cestou narazí na zajímavého mladíka jménem Garrick, zabraného do čtení Shakespeara. Neplánovaně přeskočí jiskra a Bliss má tu noc skutečně šanci prožít pohádkový sex…, ze kterého však na poslední chvíli s mnoha nepodařenými výmluvami vycouvá.
Další den ráno, první hodinu posledního semestru, Bliss málem omdlí: zjišťuje, že Garrick, který před necelými osmi hodinami ležel nahý v její posteli, je jejím novým profesorem!

Losing It. Přesně takový název nese kniha, která v několika uplynulých týdnech rozvířila vody českého knižního světa. Dost možná neunikla ani Vaší pozornosti a pokud přeci jen ano, knihu napsala mladá americká autorka Cora Carmack, jedná se o horkou novinku nakladatelství Jota a je nutno poznamenat, že vydání tohoto titulu rozhodně nebylo špatnou volbou.

Bliss Edwardsová je mladá, nezávislá, atraktivní studentka posledního ročníku herectví. Na první pohled se zdá, že vede naprosto bezproblémový, pohodový život. Ona sama to cítí velice podobně a rozhodně si nestěžuje, ale přeci jen se vyskytuje jedna ,,maličkost" na zváženou. Její panenství. Bliss samotné tato skutečnost sice nijak zvlášť nevadí, když se o tom však dozví její kamarádka Kelsey, rozhodne, že je potřeba, aby si Bliss se svým ,,handicapem" konečně nějak poradila. A tak dojde na návštěvu klubu, kde se naše hrdinka seznámí s Garrickem, na první pohled zcela dokonalým mužem, který má snad jen jedinou chybičku na kráse. Je to Blissin nový profesor. Což by nejspíš nebyl takový problém, kdyby Bliss tento fakt zjistila ještě předtím než se s Garrickem pokusí vyřešit svůj ,,malý problém"...

Zní vám to jako klišé? Dobře, nezapírám, vlastně to tak docela je. I já sama jsem nejdřív pořádně nevěděla, co si o knize myslet, sice jsem na ni těšila, to ano, ale nějaké ty stopy pochybností se přeci jen objevily. Ale věřte mi, když říkám, že v tomto případě byly mé pochyby zcela zbytečné. I přes to, že se jedná o na první pohled tak trochu ohranou písničku, autorce se podařilo nepoklesnout k trapnosti, což je pro mě u podobných knih hodně důležité, a napsala příběh, který je sice plný romantiky, předvídatelný a každému asi velice rychle dojde, jak to celé dopadne, ale to všechno nám Cora vynahrazuje svou dovedností poutavě psát a taky vtipem, kterým celý svůj příběh opředla, takže vlastně ani nevadí, že člověk zrovna nečte nic moc originálního, příběh vás stejně dokáže pohltit. A to se rozhodně počítá k dobru.

A teď si to rozeberme troch víc. Začnu autorčiným stylem, protože je to přeci jen jeden z nejdůležitějších aspektů celé knihy. I když se jedná o mé první setkání s Corou Carmackou, tedy její knihou, velmi rychle jsem se přesvědčila o tom, že bezpochyby psát umí. A to moc dobře. Její styl je sice docela jednoduchý, ale k příběhu se to hodí a jiné pojetí si nedovedu zrovna zřetelně představit. Autorka dokázala příběh zpracovat skvěle a vůbec k tomu nepotřebovala ohromné množství stran. A to mi naprosto vyhovovalo, žádné dlouhé popisy ani zbytečné protahování se vůbec neobjevilo. Takže pokud příliš neholdujete knihám s rozvleklým dějem, mohlo by Vám Losing It výborně sedět. A pokud k tomu hledáte něco vtipného, pak po ní sáhněte zcela určitě. Protože vtipná opravdu je. Kdybych měla spočítat kolikrát jsem se při čtení od srdce zasmála nebo dokonce dostala naprostý záchvat smíchu, bylo by to nejspíš docela vysoké číslo. Hlavní hrdinka Bliss totiž patří mezi takové, jež mají určité speciální nadání pro trapasy a když potom čtete o tom, co všechno tahle holka vyvedla, minimálně úsměvu na rtech se neubráníte. Jen doporučuji raději nemyslet na případy, kdy by se něco podobného mohlo stát přímo vám, sama jsem to zkoušela a moc se mi to neosvědčilo. :-D

Když se zamyslím nad postavami, alespoň těmi hlavními, jsem ve výsledku spokojená. Čas od času mám problém s hrdinkami, které mi kolikrát připadají dost mimo, ale Bliss jsem si dokázala docela oblíbit. Netvrdím, že jsem souhlasila se všemi jejími rozhodnutími, ale nijak mi nevadila, chovala se relativně přiměřeně situaci a to mi stačilo. Pak tu máme ještě Garricka, tedy takového prince na bílém koni, o kterém sní nejedno dívčí srdíčko. Už jsem zmínila, že je to tak trochu princ z pohádky? Zmínila. A protože já k podobným charakterům hodně tíhnu, myslím, že nemá smysl můj názor na ,,pana profesora" dál rozvádět. Možná k mému nadšení přispěl i fakt, že se jedná o takovou tu zakázanou lásku, která mě hodně baví, minimálně v knihách zcela určitě.

Celkově se mi Losing It moc líbilo, to je bez debat. Našla bych sice nějaké ty mouchy, ale to se mi zdá docela zbytečné. I přes počáteční obavy jsem čekala a doufala v příjemnou, hezkou oddechovku, s chytlavým příběhem a to jsem taky dostala, má očekávání a přání se vyplnila a k tomu všemu jsem se výborně pobavila, takže jsem naprosto spokojená. Takže pokud se ptáte, jestli bych knihu doporučila dál? Rozhodně! Pokud vás tato kniha zaujala, ale váháte zda po ní sáhnout, za mě určitě ano. A pokud vás nezaujala, možná by stálo za to nad ní třeba znovu zapřemýšlet, šanci si Losing It rozhodně zaslouží. Doufám a věřím, že si čtení užijete jako já. A mé konečné hodnocení je 4 hvězdičky, tu poslední si schovám pro další Cořinu knihu (případně knihy) a mám takové tušení, že se mi bude hodit.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství JOTA.

Ještě mě napadlo, že bych se vámi mohla podělit o pár písní, které jsem si s příběhem tak trochu spojila. :-)

Ever Ever After (Carrie Underwood)