Recenze: Zamilované duše

19. května 2014 v 16:27 | Ronnie |  Reviews
Originální název: The Ghost and the Goth 2: Queen of the Dead
Autor: Stacey Kade
Série: Mezi nebem a zemí
Nakladatelství: Fragment, 2013
Vydání: Paperback,
První věta: V televizi-média vedou obchody se starožitnostmi, řeší kriminální případy nebo stojí v elegantním oblečení na jevišti a vrhají na ulszené obecenstvo nepřirozeně široké, nicméně milé úsměvy.

Anotace: Alona Dareová - bývalá královna školního plesu a současná královna mrtvých - se vrátí ze záhrobí zpátky na tento svět a zjistí, že dělá něco naprosto nečekaného: pracuje. Místo aby se opalovala u bazénu (což byla její obvyklá prázdninová zábava, když byla živá), stará se o jiné zbloudilé duše. Jejím parťákem pro všechno tohle "pomáhání ostatním" je Will Killian: společenský vyděděnec, médium a kluk, na kterém Aloně záleží víc, než by se jí zamlouvalo

Opět se setkáváme s Willem a Alonou, tedy mrtvou královnou školy, přesněji duchem. Alona s Willem se snaží pomoci jedné zbloudilé duši, při této příležitosti se dostávají do starého a opuštěného domu, kde se seznámí s dívkou, která loví duchy a tak se Will dozvídá, že takových lidí, jako je on, je daleko víc a tak se bude snažit zjistit víc o svém životním údělu, o daru, o němž zatím neměl skoro žádné informace... A na Alonu čeká také spousta věcí, které je třeba vyřešit...

Od druhého dílu této duchařské série z pera americké spisovatelky Stacey Kade jsem měla poměrně vysoká očekávání, protože první díl byl podle mého názoru opravdu dobrý, doufala jsem, že i druhý díl na tom bude podobně. Na druhou stranu jsem se taky dost obávala, že mě knížka zklame. Ale nezklamala. Zamilované duše jsou opravdu povedeným navázáním prvního dílu. Všechno pokračuje v zajetých kolejích, na scéně se opět objevují Alona společně s Willem, kteří se ve vyprávění postupně střídají po jednotlivých kapitolách. Vím, že spousta čtenářů nemá zrovna v oblibě tohle střídání pohledů, ale mě to vůbec nevadí. Naopak, mě to naprosto vyhovuje, protože mi připadá, že se mi tak dostává komplexnějších informací a příběh mi pak připadá víc ucelený. Co mi ale malinko vadí, je délka samotných kapitol. Já upřednostňuju spíše kratší kapitoly, které se mi čtou lépe a rychleji, ale tato kniha, nebo spíš celá série, má kapitoly trochu delší, než bych si představovala. Takže to je pro mě takové malé mínus, ale je to čistě subjektivní, rozhodně to knize neubírá na kvalitě. Zamilované duše jsou i přesto velmi milou, odpočinkovou knihou, která se čte opravdu velice příjemně, děj je zajímavý, zápletka zvolena dobře. Konec byl opravdu dost zajímavý, sice otevřený, což je někdy docela nepříjemné, ale zase dokázal skvěle navnadit na další pokračování.

Hlavní postavy, Alona a Will. Co o nich zmínit? Vlastně moc nevím. V prvním díle jsem si je oba docela oblíbila, netvrdím, že z nich někdy budou moje nejoblíbenější postavy, to asi ne, ale měla jsem je poměrně ráda. Ale v tomto díle mi už tolik neseděli. Na začátku knihy mezi nimi byla patrná značná přitažlivost, která však v průběhu celého příběhu upadá trochu do pozadí, což mě docela mrzí, protože si myslím, že jejich vztah by si zasloužit trochu víc pozornosti. Alona je pořád stejně otravná a taky vtipná, má dobré hlášky, ale někdy se mi zdálo, že je to už moc, že to do knihy nesedí. A Will? Jistě, jeho život je těžký, vidět duchy, muset jim pomáhat a tohle všechno, to asi není zrovna něco, co by si kluk v jeho věku od života přál, musím říct, že Will se mi chvíli zdál v pohodě, pak mě štval, pak to zase bylo o něco lepší, prostě jako na houpačce. Takže z postav mám pocity dost smíšené. Třeba se to ještě zlepší.

I přes trochu otravné postavy, se mi kniha líbila, takže jsem celkově spokojená, určitě ji můžu doporučit dál, pokud hledáte něco na oddech, nic moc náročného, u čeho se třeba i zasměje a užijete si příjemný příběh, jen do toho. A pokud máte navíc v oblibě duchy, kterými se to tady hemží, tak tato série pro vás bude určitě tím pravým. Dávám opět 4 hvězdičky a rozhodně jsem zvědavá na poslední díl.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství FRAGMENT.