17. května 2014 v 15:02 | Ronnie |  Reviews
Originální název: Percy Jackson: The Last Olympian
Díl: pátý
Nakladatelství: Fragment, 2011
Vydání: Hardback, 408 stran
První věta: Konec světa začal, když mi na kapotě auta přistál pegas.

Anotace: Jmenuji se Percy Jackson…
Blíží se mé šestnácté narozeniny. V Táboře polokrevných však nechystáme oslavy, nýbrž výpravu do války. A místo blahopřání jsem si vyslechl dávné temné proroctví, které mi všichni tak dlouho tajili. Bitva, která může znamenat konec světa, začne docela nevinně, když mi přistane na kapotě auta bájný kůň Pegas…
Ukáže se konečně, kdo stojí na straně dobra a kdo se přidal k vládci temnot? Kdo válku nepřežije a kdo z ní vyjde jako hrdina?
Zápas o zachování civilizace začíná!
5. díl navazuje na předcházející tituly: Percy Jackson - Zloděj blesku, Percy Jackson - Moře nestvůr, Percy Jackson - Prokletí Titánů, Percy Jackson - Bitva o labyrint.

Percymu je nyní téměř šestnáct let, což znamená, že jsou všichni zase o krok blíž k naplnění velkého proroctví, které říká, že se stane něco opravdu strašného. A právě Percy v tom všem má sehrát hlavní roli. Společně se svými přáteli musí zabránit vládci Titánů, Kronovi, v jeho hrozivém plánu ovládnutí světa. Na řadě je zničení Olympu. A právě tomu musí naši mladí hrdinové zamezit. A tak přichází čas na bitvu, která rozhodne o budoucnosti všeho a všech...

Tak a je to tady, konečně si můžu odškrtnout další sérii, kterou jsem zdárně dočetla až dokonce. Vůbec nechápu, proč jsem se čtením Percyho tak dlouho otálela. Dřív jsem měla za to, že už to prostě není pro mě, že jsem na to asi moc stará, pak jsem se ale přeci jen odhodlala a nic lepšího jsem snad ani udělat nemohla. Tahle série je totiž dokonalá. Takže pokud taky stále váháte, nevíte, jestli si ji přečíst, existuje jen jediná správná možnost. Ano. Jen do toho. Určitě nebudete litovat.

Poslední z bohů pokračuje v zajetých kolejích, kterými se autor ubírá po celou dobu svého příběhu. Mytologie, mytologie a ještě jednou mytologie. Ale taky akce, neutuchající napětí a příslib grandiózního finále. Stejně jako ostatní díly, je kniha čtivá a zábavná, to jsou znaky, které jsou pro celou sérii totožné, ale závěrečný díl je oproti těm předchozím o poznání temnější, atmosféra je značně ponurá, což je vzhledem k nadcházející bitvě nutné. Samozřemě jsou to i postavy, kdo má na kvalitě příběhu velký podíl. Percy, Annabeth, Grover, Rachel, Tyson a spousta dalších. Opravdu, postavy jsou senzační. Od prvních dílů jsou všichni značně vyspělejší, rozumnější a zároveň je na všech znát, jak se jich uplynulé události dotkly, jak je poznamenaly. Jejich charaktery jsou jsou uvěřitelné a já jsem si je dokázala neuvěřitelně zamilovat.

Při čtení závěrečného dílu jsem měla poměrně smíšené pocity. Samozřejmě se mi tento díl líbil, o tom nemůže být vůbec řeč. Celá série šla s každým dalším dílem neuvěřitelně nahoru, takže Poslední z bohů byla naprosto senzační kniha, perfektní závěr jedné úžasné série. Ale díl to byl poslední. A v tom je ten hlavní problém. Percyho příběh jsem si zamilovala natolik, že při pomyšlení, že po této knize už je prostě konec, mi bylo docela smutno. Takže jsem se snažila číst pomaleji, aby mi kniha vydržela déle, jenže to v tomto případě není tak úplně možné, protože Rick Riordan píše natolik skvěle, že vy prostě musíte číst dál a dál dokud není... konec. Jedinou útěchou je pro mě fakt, že existuje už i volné pokračování, tedy série Bohové Olympu, která je, jak se zdá taky úžasná. Moc se na těším, i když se trochu obávám, aby mě to nezklamalo. O Bozích Olympu jsem si nic moc nezjišťovala a tak moc nevím, co od toho čekat, ale jelikož je autorem stále ten stejný a senzační Rick Riordan, tak předpokládám, že se opět dočkám skvělého čtenářského zážitku. Protože jak už jste asi pochopili, právě toho se mi v případě Percyho Jacksona dostalo.

Miluju ten příběh, prostředí, postavy. Všechno. Jak už jsem zmínila, mrzí mě, že série končí, ale byla naprosto dokonalá a vždycky když si na Percyho, jeho kamarády a jejich dobrodružství vzpomenu, zahřeje mě u srdce. Hned mám veselejší náladu. Takže moje hodnocení je naprosto jasné, jiné by ani být nemohlo, 5 hvězdiček, bez váhání, A už se moc těším až si přečtu další knihy z pera Ricka Riordana, protože mám takové tušení, že budou opravdu výborné.