4. května 2014 v 14:34 | Ronnie |  Reviews
Série: Kendra Chronicles
Nakladatelství: MOBA, 2013
Vydání: Hardback, 256 stran
První věta: Cítil jsem že se na mě všichni dívají, ale na to jsem byl zvyklej.

Anotace: Jsem netvor. Zvíře. Ne vlk nebo medvěd, gorila nebo pes, ale odporná stvůra, která chodí vzpřímeně. Jsem zrůda.

Myslíte si, že vám vyprávím pohádky? Mýlíte se. Vše je skutečné. Místo - New York City. Čas - současnost. Nejsem znetvořený, není to nemoc. Budu takový navždy, jestli neprolomím kletbu.

Ano, kletbu, kterou na mě uvrhla ve škole čarodějka. Proč mě proměnila v netvora, který se ve dne skrývá a v noci se vydává na lov? Řeknu vám to. Řeknu vám, jak jsem byl Kylem Kingsburym, klukem, jakým byste si přáli být, s penězi, perfektním vzhledem a perfektním životem.

A potom vám řeknu, jak jsem se stal perfektním… netvorem.

Kyle Kingsbury je syn slavného hlasatele zpráv, rozmazlený a arogantní kluk z bohaté rodiny, který může mít všechno na co si jen vzpomene. Chodí do elitní soukromé školy v New Yorku, byl nominován na krále školního plesu, má spoustu kamarádů a navrch pohledný obličej, který na většinu lidí působí jako magnet. Ne však na Kendru. Holku, která by soutěž krásy sice nevyhrála, ale za to se výborně vyzná v lidech. A především v kouzlech. Kyleův chabý charakter se jí vůbec nelíbí a rozhodne se mu udělit lekci. Lekci, na kterou nikdy v životě nezapomene. Vezme mu to, co je pro něho nejdůležitější. Jeho krásu. A promění ho ve zvíře, aby nový, šeredný zevnějšek odpovídal jeho povaze. Kyle má nyní 2 roky na to, aby našel někoho, kdo ho bude milovat i přesto, jak teď vypadá. Pokud selže, zůstane netvorem navždy.

Tak Kyle přišel o všechno. Musel se přestěhovat do obrovského a především opuštěného domu a jedinou společností jsou mu slepý učitel Will a hospodyně Magda. Naprosto zničený Kyle pomalu ani nedoufá, že by se mu mohlo podařit kletbu prolomit, protože je přesvědčený, že nikdo nemůže milovat někoho jako je on. Nikdo nemůže milovat zvíře. Netvora. Pak však přeci jen svitne naděje...

Spisovatelka Alex Flinn čerpala inspiraci pro svou knihu v klasickém a notoricky známém příběhu o Krásce a zvířeti. Téma příběhu je tedy průhledné a je v podstatě naprosto jasné, jak to celé dopadne, ale nemyslím si, že by to muselo nutně vadit. Autorce se totiž podařilo svou převyprávěnou verzi čtenářům naservírovat svěžím a velice příjemným způsobem. Kniha je napsaná poměrně jednoduchým stylem a čte se tak naprosto sama. A aby to nebylo jen samé klišé, dočkáme se i něčeho navíc. Skvělým oživením celého příběhu byla především chatovací místnost pro zakleté bytosti.

Co mi přišlo trochu přehnané, byl Kyle a jeho proměna. Nemyslím ani tak vzhled, jako spíš chování. Je jasné, že jeho charakter musel projít určitými změnami, ale zdálo se mi to chvílemi trochu moc. I když představa, že by se podobně jako on mohl napravit každý sobecký a necitlivý člověk, je rozhodně příjemná. Naopak se mi líbilo, že kniha částečně vybočuje z běžného konceptu pohádky tím, že Lindy byla ze začátku popisována jako naprosto obyčejná dívka, až postupem času v Kyleových očích začala být krásnější.

Pokud patříte, podobně jako já, mezi milovníky pohádek a klasických příběhů a máte pocit, že musíte přečíst ideálně všechny převyprávěné verze, Netvora si rozhodně nenechte ujít. Je sice pravda, že je to kniha plná romantiky a bude se pravděpodobně nejvíce zamlouvat mladým slečnám, ale podle mého názoru jí nepohrdnou ani starší čtenáři, nebo spíš čtenářky. Netvor je jako stvořený pro odpočinkové čtení a pokud se chcete taky trochu zasnít, bude to pro vás jistě ta správná volba.

Z čeho jsem rozhodně maximálně nadšená, je celkového zpracování knihy. Hezká obálka, krásná grafická úprava a naprosto dokonalé polotvrdé desky. Za to patří nakladatelství MOBA mé obrovské díky. Kdyby jen takových knih bylo víc.

Celkově jsem tedy opravdu velmi spokojená. Příběh naprosto splnil má očekávání a kniha se mi vážně líbila. Bylo to velmi milé čtení a navíc, jak už jsem zmínila pro pohádky mám velkou slabost a pro Krásku a zvíře obzvlášť, takže mě Netvor moc potěšil. A tak jsem se rozhodla dát 4 hvězdičky.

Za poskytnutí knihy k recenzi mnohokrát děkuji nakladatelství MOBA.