6. února 2014 v 20:59 | Ronnie |  Reviews
Originální název: The Love Game
Autor: Emma Hart
Série: The Game
Nakladatelství: Galatea, 2013
Vydání: Hardback, 248 stran
První věta: Nenáviděla jsem ho na první pohled

Anotace: Jaký je plán hry? Maddie v tom má jasno: Arogantní a egoistický playboy Braden z kalifornské univerzity představuje pro ni vše, co se jí na klucích hnusí. Připomíná jí totiž jejího bratra, který dokáže myslet jen na sebe a ničí životy všem v okolí. Maddie spolu s kamarádkami vymyslí plán, jak tomu namachrovanému Bradenovi za všechna příkoří udělit lekci. Hlavní aktérkou plánu je právě Maddie, která do měsíce Bradena svede, omotá si ho kolem prstu a pak ho surově odkopne.
Operace Hrej hráčem může začít.
Žádná ze zasvěcených holek ovšem nemá zdání, že podobný plán má i Braden se svými přáteli. A jakou hru hraje on? Plán je přimět tu paličatou a nedostupnou "královnu univerzity", aby se do něj zamilovala, svést ji, a pak ji srazit na kolena.
Ani jeden z obou aktérů netuší, že život může změnit pravidla hry… Možná oba zjistí, že nejde člověka soudit podle prvního dojmu…

Maddie nastupuje na vysokou školu s přáním odpoutat se od své minulosti, doufá, že tady bude její život jiný než jaký znala předtím. Ale to by nesměla nikdy potkat místního nafoukaného frajírka Bradena, který neustále využívá jednu holku za druhou a když dosáhne svého, bez váhání ji nechá být. A tak se Maddie společně se svými kamarádkami rozhodne, že je nejvyšší čas, udělit Bradenovi pořádnou lekci, na kterou jen tak nezapomene. Protagonistkou jejich vymyšlené hry je právě Maddie. Jejím úkolem je Bradena sbalit, dosáhnout toho, aby se do ní zamiloval, vyspat se s ním a odkopnout ho. Přesně tak, jak to on mívá ve zvyku s jinými holkami... Jelikož se však vždy musí vyskytnout nějaký ten zádrhel, Braden a jeho kamarádi si v podstatě to samé vymyslí na Maddie... Oba chtějí za každou cenu vyhrát, jenže nic není tak, jak by se na první pohled mohlo zdát...a hra může začít.

Knihu Hrej hráčem napsala mladá autorka Emma Hart, jedná se o dalšího zástupce knih z žánru New Adult, jehož řady se poslední dobou dost rozšiřují a tento typ knih se stává čím dál tím oblíbenější. Od Young Adult knih se sice tolik neliší, ale malá změna znát je. Nacházíme se v trochu jiném prostředí, střední škola byla vyměněna za vysokou, žádné nadpřirozené prvky se nekonají a celý příběh je vnímán z malinko jiného úhlu.

Kniha je vyprávěna jak z pohledu Maddie, tak z pohledu Bradena. Oba hlavní hrdinové se ve vyprávění pravidelně střídají po jednotlivých kapitolách. I když to ze začátku může působit trochu zmatečně, myslím, že to byl dobrý tah. Máme totiž možnost skvěle proniknout do myslí obou postav, lépe pochopit jejich myšlenky a pocity a knize to dodává daleko ucelenější dojem.

Hrej hráčem se čte naprosto skvěle a téměř samo, čemuž výrazně napomáhají právě kapitoly, které jsou hodně krátké. A to je přesně to, co mám na knihách ráda. Chápu, že někdy příběh zkrátka neumožňuje, aby byly kapitoly krátké a úderné, ale tady to možné bylo a řekla bych se děj si to docela vyžadoval. Kdyby autorka vše dlouze popisovala, kniha by ztratila své kouzlo a mohlo by se stát, že by začala být nudná a tak trochu o ničem. Nic takového se ale nestalo. Naopak. Nejedná se sice o nic složitého, samotný příběh je vlastně v celku jednoduchý, ale kniha nepostrádá vtip a lehkost. A pokud jste romantické dušičky, rozhodně si přijdete na své. Romantika zde hraje významnou roli a hlavní dějová linie je na ní v podstatě vystavěna. Pokud však nevyhledáváte a nemáte moc rádi podobně laděné knihy, myslím, že to nebude úplně správná volba. Já bych se ale i tak přimlouvala za to, dát knize alespoň malou šanci, protože je skvělá. Samozřejmě se nedá očekávat, že by kniha byla nějak akční, ale pokud zrovna máte náladu na něco milého a odpočinkového, zkuste právě Hrej hráčem. Pokud se začtete, pravděpodobně brzy zjistíte, že už jste na konci, tak rychle a jednoduše se kniha čte. Tedy ideální volba pro jedno či dvě odpoledne.

Pokud jde o postavy, jsem spokojená. Maddie je taková trochu tichá, spíš slušňačka, s komplikovanou rodinou minulostí a mě byla celkem sympatická. Dokonce mi v některých věcech připomínala mě samotnou, takže jsem neměla v podstatě žádný problém se vžít do její situace. Braden, frajer, namyšlený sobec, ale pod tím vším vlastně docela jiný kluk. Líbilo se mi pozorovat jeho postupně se vyvíjející charakter. Oba hlavní hrdinové se k sobě krásně hodí. A další postavy, se kterými se v příběhu seznámíme se také povedly. Myslím, že autorce se podařilo charaktery vytvořit celkem realisticky a uvěřitelně, což je u podobných knih velmi důležité. Když si člověk dokáže jednotlivé postavy oblíbit a sžít se s nimi, když má pocit, že by opravdu mohly existovat, kniha se hned čte daleko příjemněji.

Na knihu jsem byla poměrně dost zvědavá, přiznám se, očekávala jsem tak trochu slátaninu, ale v tomto případě se vůbec nevyplatí dávat na první dojmy, musím totiž říct, že nakonec jsem byla velmi mile překvapená. Kniha se mi opravdu líbila. Hodně se mi líbila. Příběh jako takový je sice dost předvídatelný, a hned od začátku je více méně jasné, jak to všechno dopadne, ale tak už to u podobných knih bývá a nemyslím si, že by to konkrétně této knize ubíralo na zajímavosti. Ve výsledku se jedná o velmi příjemnou, čtivou, romantickou, oddechovou záležitost, která rozhodně stojí za přečtení. Dávám 4 hvězdičky, protože jsem si ten příběh zamilovala, ale musím si přeci jen nechat nějakou rezervu, jak už to mám poslední dobou ve zvyku. Hrej hráčem však opravdu doporučuju a už se velmi těším na pokračování, které se sice bude zaměřovat na jiné postavy, ale určitě to bude zase moc hezké čtení.

Touto cestou bych ráda poděkovala nakladatelství GALATEA za poskytnutí recenzního výtisku.