28. prosince 2013 v 16:55 | Ronnie |  Reviews
Autor: Marissa Meyer
Série: Měsíční kroniky
Nakladatelství: Egmont, 2013
Vydání: Paperback, 456 stran
První věta: Scarlet klesla s lodí k údolí za tavernou v Rieux.

Anotace: Pokračování fantasy románu Cinder a druhá kniha ságy Měsíční kroniky
Osmnáctiletá Scarlet Benoitová je přesvědčena, že se o sebe dokáže postarat sama. Nepotřebuje a ani nechce si nikoho pustit do života. Výjimkou je její babička Michelle, žena, která Scarlet naučila všechno, co umí: pilotovat raketu, oškubat kachnu, ignorovat názor většiny a udělat si svůj. Celých jedenáct let byla babička pro Scarlet jediným blízkým člověkem na světě.
Až do dne, kdy babičku unese jakýsi tajemný gang a Scarletin život se navždy změní. Jediný, kdo o tomto gangu něco ví, je Vlk, pouliční rváč, kterého Scarlet zná jen zběžně. Scarlet se nerada svěřuje cizím lidem, zvláště pokud jde o muže, ze kterých čpí potíže na sto honů. Jenže Vlkovu pomoc potřebuje, pokud chce najít únosce své babičky. A to ještě netuší, jakou roli hrála před lety její babička při záchraně princezny Selene, nebo kdo Vlk vlastně je a jaké jsou jeho skryté úmysly…

Scarlet žije se svou babičkou Michelle, která ji vychovala poblíž malého francouzského městečka Rieux na malé farmě, kde společně pěstují tu nejlepší zeleninu. Je to docela obyčejná dívka, která ráda nosí červenou mikinu s kapucí a žije celkem spokojeným životem. Ale pouze do dne, kdy její babička znenadání zmizí neznámo kam. Policie není schopna případ pro nedostatek důkazů vyřešit, ale s tím se Scarlet nehodlá smířit a chce vzít věci do vlastních rukou. Když se navíc na farmě najednou objeví její opilý a pomatený otec, který se snaží něco zoufale najít a navíc blábolí o mučení a tajném gangu, Scarlet je okamžitě rozhodnuta milovanou babičku najít, ať to stojí cokoliv. Tak se do jejího života zaplete místní pouliční rváč, přezdívaný Vlk, který jak se zdá je jediný, kdo by jí mohl poskytnout důležité informace ohledně babiččina zmizení. Vlk tvrdí, že ví, kdo má na svědomí únos její babičky. Ale může Scarlet vůbec věřit tomuto podivnému muži s nepřirozeně zelenýma očima?

Scarlet je druhým dílem ze série Měsíční kroniky a autorka si pro nás po novodobé Popelce alias Cinder, připravila převyprávění příběhu o Červené Karkulce. A musím říct, že i tentokrát se jí to podařilo na výbornou. Já jsem si nedokázala moc představit, jak by se mohl tento díl vyvíjet a jakou by mohl mít podobu, ale musím říct, že Marissa Meyerová byla při psaní opravdu nápaditá. Zachovala si svůj příjemný, svižný styl psaní a pokud jde o samotný příběh, dokonce se jí podařilo odstranit některé nedostatky z první knihy. Pokud tedy někomu z vás, tak jako mě, při čtení Cinder vadila určitá předvídatelnost, můžete být naprosto klidní. Tady se nic takového nekoná.

Scarletin příběh je vymyšlen skvěle, to se musí uznat. Navíc, pokud jste se obávali, podobně jako já, že už se nedočkáte pokračování o Cinder, žádný strach. První díl skončil docela podivně, ale jak je vidět, Marissa přesně ví, co dělá a má to dokonale promyšlené. Rozhodla se totiž příběh o Cinder zakomponovat také do druhého dílu a následně dějové linie obou děvčat vynalézavě propojit.

Nechybí zde napětí ani akce, té je především ke konci opravdu hodně. Kniha je čtivá, vtáhne vás do děje a nepustí a i když není zrovna nejkratší, dost možná si toho ani nevšimnete. Mně se na této série hodně líbí také střídání pohledů, kterého autorka využívá. Celá kniha je spravedlivě rozdělena mezi obě hlavní hrdinky a jako v minulém díle, je doplněna také o vyprávění z pohledu Kaie. Takže se nám stále nabízí možnost vše krásně sledovat. Rozhodně nám neunikne žádná důležitá informace.

Scarlet je opět, stejně jako první díl, velice zajímavě pojatá, ačkoliv se jedná o retelling, své předlohy se drží jen okrajově. Spisovatelka se pohádkami inspiruje, ale rozhodně je nekopíruje. Naopak, její série je opravdu velice originální, i když se to na první pohled třeba úplně nezdá. Každý z nás původní příběhy pravděpodobně dobře zná, ale v případě knih z této série to nemá velký vliv. I když čtenář tuší, co se stane dál, autorka ho na následující stránce naprosto šokujícím způsobem vyvede z omylu.

Autorce se podařilo skvěle vykreslit charaktery obou hlavních dívčích postav a především je rozlišit. Každá z nich je naprosto jiná. Zatímco Cinder je jako hrdinka spíš mírná a rozvážná, Scarlet je v podstatě její opak. Její osobnost je výraznější, je velice houževnatá a tvrdohlavá, do všeho se vrhá po hlavě a nehledí příliš okolo. Mojí osobnosti je určitě blíž Cinder, ale Scarlet jsem si taky dokázala oblíbit. Právě pro její výbušnost a svéhlavost máme možnost na příběh pohlížet z pohledu, kterého bychom se u tiché Cinder nejspíš nedočkali. A jelikož, jak už jsem zmínila, se dívky ve vyprávění střídají, máme v tomto díle od každého něco a dohromady to výborně funguje. V příběhu se dále vyskytuje řada dalších, zajímavých postav. Ať už je to okouzlující Kai, tajemný Vlk, nebo vtipálek Thorne.

Už první díl se mi velmi líbil a tento je ještě o kus lepší. V podstatě jsem se nemusela rozhodovat, jaké hodnocení udělím, za mě je to plných 5 hvězdiček a už teď se moc těším na další díl, kterého se nemůžu dočkat. Je dost možné, že bude ještě lepší než Scarlet, takže to vypadá tak, že budu muset zvýšit svou bodovací stupnici, ale pro Měsíční kroniky, to udělám s ohromnou radostí. Celou sérii můžu jedině doporučit. Je skvělá.

Touto cestou bych ráda poděkovala nakladatelství EGMONT za poskytnutí recenzního výtisku.