4. července 2013 v 13:45 | Ronnie |  Reviews
Originální název: The Ghost and the Goth
Autor: Stacey Kade
Série: Mezi nebem a zemí
Nakladatelství: Fragment, 2013
Vydání: Paperback, 216 stran
První věta: Dostat se nenápadně ze školy bylo snadné.

Anotace: Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale... Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?

Alona Dareová má na první pohled úplně dokonalý život, je krásná, oblíbená, má přítele a nejlepší kamrarádku, je spolukapitánkou týmu roztleskávaček a k tomu všemu dokonce královnou školního plesu. Na druhé straně je potom Will Killian, jehož jediný ,,titul", který kdy získal, je podivýn nebo blázen. Za normálních okolností by si Alona kluka jako je Will nejspíš nikdy ani nevšimla, když však nečekaně zemře pod koly školního autobudu, a mezi lidi se vrací jen jako duch, zjístí, že právě Will je jediný, s kým může komunikovat a taky jediný, kdo jí může pomoci vydat se dál za bílým světlem tam, kam patří, aby už dál nemusela trčet tady jen s dalšími přízraky...

V této knize se duchové objevují a mizí a zase se zjevují, a to je také případ Alony. Po nehodě se objeví na místě své smrti, tedy na dělící čáře na silnici, zúčastní se vlastního pohřbu a jakžto neviditelný přízrak pozoruje okolí a lidi, které znala. což je určitá výhoda, ale jen do chvíle než se dozví, že její dřívější kamarádi ji pomlouvají a všichni na ni pomalu, ale jistě zapomínají... Jediný, kdo duchy potloukající se v okolí vidí, je Will, ten má ale s přízraky problémů víc než dost a poslední, co chce je jim pomáhat, jak se oni dožadují, neustále tak nosí na uších sluchátka a snaží se je ignorovat, což se mu docela dobře dařilo až do chvíle, než se objevila mrtvá královna školy Alona.

Na knize mě na první pohled zaujala obálka, která je barevná, svěží a veselá, anotace zněla taky dobře, s duchařskými příběhy nemám moc zkušeností, ani je nějak nevyhledávám, ale v tomto případě mě děj zaujal. Co určitě hodně oceňuju je to, že příběh je střídavě vyprávěn z pohledu obou hlavních postav, jak Alony, tak Willa, ve vyprávění se střídají po kapitolách, takže mají oba mnoho prostoru a čtenář tak může každého z nich dobře poznat, zjístí přesně jací jsou a možností nahlédnout do příběhu z pohledu obou hrdinů, přináší knize větší komplexnost. Je tu ale i pár věcí, které mi na knize vadily. Když pominu nějaké ty chyby v textu, je tady fakt, že v zde se nachází velké množství až příliš dlohých vět, což mi občas dělalo porblém a nejednou jsem se při čtení zamotala, musela se vracet a číst znovu, abych věděla o co se jedná. Což prožitek ze čtení trochu sráží. Celkově se mi kniha líbila. Až na zmíněné dlouhé věty, se četla dobře, je vtipná, oddechová, zábavná, příběh hezky plyne, nikde nic nedrhne, takže já jsem dostala, co jsem očekávala.

Hlavní hrdinka Alona se zpočátku zdá jako namyšlená potvora, v průbehu celého příběhu je však krásně vidět, že taková ve skutečnosti vůbec není a že se jednalo jen o určitou masku pro veřejnost a že její život není jako růžový sen, jak si všichni myslí. Někomu tedy Alona na začátku sympatická není, mě ale docela byla. I když se zdála být chladá a podlá, dokázala jsem si ji poměrně oblíbit hned od prvních kapitol, proto jsem taky ráda, že její skutečný charakter není až tak zkažený. Mimo to má skvělé hlášky, které určitě pobaví... Potom je tady Will, ten se mi zdá zatím docela tako sympaťák, pravda je torchu zvláštní, ale kdo by se mu divil, když ho na každém kroku pronásledují duchové. Já bych se na jeho místě už asi vážně zbláznila... Co se mi určitě líbí je ten křehký vztah mezi Alonou a Willem, doufám, že v přítích dílech se jejich vztah upevní, protože na mě bylo té romantiky trochu málo, ale snad se dočkám.

Jak už jsem zmínila, kniha se mi líbila, je to sice taková dívčí odpočinková četba, a všechno v tomto díle šlo tak pozvolna, což se dalo čekat, kniha však nepostrádá alespoň napínavý závěr. Ty události na konci mě docela překvapily a vážně se mi to líbilo, vůbec jsem nečekala, že se příběh bude ubírat zrovna tímto směrem. Myslím, že tato kniha by se mohla líbit především fanouškům série Mediátor od Meg Cabotové, jedná se o podobný námět a Setkání s duchem je opravdu čtivá a celkově vydařená kniha.

Setkání z ducehm se určitě řadí na seznam těch lepších knih, pro mě se jedná o moc hezký začátek zajímavé série, která jak se zdá, bude mou oblíbenou. Autorka umí psát a tato kniha je toho důkazem. Já osobně se už velmi těším na další díl, který bude snad minimálně stejně tak dobrý a zábavný jako tento. Knize dávám 4 hvězdičky a jsem zvědavá, jak se příběh bude vyvíjet dál