Recenze: Bezpečný přístav

2. července 2013 v 22:21 | Ronnie |  Reviews
Originální název: Safe Haven
Autor: Nicholas Sparks
Nakladatelství: Ikar, 2012
Vydání: Hardback, 304 stran
První věta: Katie se proplétala mezi stoly a vánek od Atlantiku jí čechral vlasy.

Anotace: Do Southportu se přistěhuje plachá Katie, jejíž minulost halí opar tajemství. Ačkoliv se zprvu brání navázat jakýkoliv vztah, postupem času se seznamuje se sousedkou Jo a Alexem a jeho dětmi a v ospalém jižanském městečku začíná zapouštět kořeny. Musí se tedy rozhodnout - zvolí život na útěku, nebo novou rodinu? Román Nicholase Sparkse, jednoho z nejúspěšnějších amerických spisovatelů současnosti, ukazuje, že v nejtěžších chvílích dokáže člověka zachránit jenom láska.

Katie se snaží skrýt před svou minulostí a tím, co ji neustále pronásleduje, plná obav se tedy dostává do městečka Southport v Jižní Karolíně, kde si najde práci coby servírka v restauraci, pronajme si malou chatku a po několika měsících klidu se pomalu dokáže uklidnit. Setkává se zde také se sympatickým vdovcem a zároveň otcem dvou dětí Alexem, který vlastní místní obchod. Katiin život nabývá jakési křehké stability a ona má konečně pocit, že by mohla být znovu šťastná, našla muže, který ji jak se zdá opravdu miluje, oblíbila si jeho děti a oni zase ji, stále sice váhá, jestli je to dobrý nápad, usadit na tomto poklidném místě, ale všechno se zdá být v pořádku, ovšem jen do chvíle, dokud se nestane to, čeho se Katie bojí ze všeho nejvícne, její hrozná minulost ji začne opět dohánět a tentokrát to vypadá, že už nemá kam utéct a bude se muset svému děsu postavit čelem...

Bezpečný přístav je první kniha, kterou jsem od Nicholase Sparkse četla, předtím jsem na motivy autorových knih viděla
několik filmů, které se mi opravdu moc líbily, byly to velice dojemné příběhy, u kterých mi dokonce ukápla nejdedna slzička, a tak mi bylo jasné, že si musím přečíst také nějakou Sparksovu knihu. Chtěla jsem však začít s příběhem, který ještě vůbec neznám, abych se dokázala lépe začíst, byla překvapená a hlavně poznala autorův styl, na mě neznámé knize, od které jsem neočekávala určitý průběh, proto jsem vybrala právě Bezpečný přístav. Kromě toho, že to pro mě byla naprostá novinka, mě zaujala i hezká obálka, která je také filmová, knihu jsem si tedy koupila a už nic nebránilo tomu, abych se do ní začetla.

Příběh mě vtáhnul téměř okamžitě, neměla jsem vůbec problém se do knihy začíst. Nicholas Sparks píše velice čtivě a poutavě, jeho knihy mají zajímavý námět, který snad nikdy nepostráda ohromně silný příběh, autorův styl mi tedy velice sednul. Kniha se mi četla lehce, byla poměrně napínavá, v některých případech, pravda, trochu předvíatelná, ale myslím, že tomu se v tomto případě nedalo dost dobře vyhnout, i tak se zde dají najít překvapité momenty, které nepostrádají akci a napětí. Čtenář se dočká nejen vyřešení celé hlavní zápletky, ale autor nás neušetří také zvláštního, citlivého závěru celé knihy, který se dal sice docela očekávat, ale byl opravdu velice dojemný. Já jsem si myslela, že mě tato kniha nerozpláče, přotože u mě v průběhu čtení nevyvolávala tolik emocí, jak jsem předpokládala, nicméně úplný konec knihy mě dostal, sice jsem něco takového žčekala, ale stejně jsem se slzám neubránila, Nicholas Sparks je prostě mistr dech beroucích závěrů, což teď když mám za sebou i jeho knihu Milý Johne, dokážu docela posoudit.

Postavy v knize jsou sympatické, jak Katie, tak Alex, ani jeden to neměl v životě vůbec lehké, já jsem s nimi soucítila, to bych jinak ani nebyla já, a opravdu jsem si je oblíbila, hodně ráda jsem měla, nebo mám taky malou Kristen, což je takové slníčko... opravdu si tedy myslím, že charaktery svým postavám vymyslel autor opravdu dobře, ti hodní byli hodní a záporák taky takový, jaký má být. Jsou to naprosto uvěřitelné postavy, které by klidně mohly být opravdové, což můžu jedině ocenit.

Po přečtení Bezpečného přístavu je mi naprosto jasné, že čtení Sparksových knih mě už asi nepustí, což ani nechci, jelikož mě chytla naprostá mánie a mám pocit, že musím přečíst ideálně každou jeho knihu. Je to skvělý spisovatel, rozhdoně se řadí mezi mé úplně nejoblíbenější autory, svými knihami si mě naprosto získal. Proto pokud váháte, jestli si nějakou jeho knihu přečíst, rozhodně už neváhejte ani minutu. Jsou to knihy krásně a citlivě napsané, taky zajímavé a myslím, že po dočtení na ně člověk asi už nikdy nezapomene. Ode mě tedy jasných 5 hvězdiček a myslím, že musím rozšířit svou bodovací stupnici.