Recenze: Život byl pes

4. května 2013 v 18:26 | Ronnie |  Reviews
Autor: Helena Rytířová
Vydání: Hardback, 112 stran
První věta: Já tedy nechápu, proč mi moje panička dala zrovna jméno Život.

Anotace: Tak tady jsem! Já, pes Život! Mysleli jste snad, že to nezvládnu? To bych se nesměl jmenovat Život. Dokázal jsem spoustu věcí... Najít cestu zpátky k paničce, a když jsem se ztratil, dokonce jsem potkal i psí lásku. Také jsem paničku rozesmál vždy, když byla smutná. Cestu do její postele znám dokonale. Ale hlavně doufám, že jsem jí svou přítomností zvládl také obohatit život.

Život to nikdy neměl moc jednoduché, prožil toho už velkou spoustu, vystřídal několik domovů u různých majitelů a nyní žije se svou paničkou a její dcerou v Praze na Letné, kde je nad míru spokojený, má všechno, co potřebuje k radosti, pelíšek v podobě paniččiny postele, kde se může v klidu a pohodě scholuit, poblíž krásný park, kde je toho spousta na očuchání a navíc se boblíž vyskytuje několik psích slečen, které by rozhodně stály za hřích. Život je spokojený pes, to o sobě sám tvrdí. A je to opravdový dobrodruh, jednou se dokonce ztratí a i když se situace zdá být ztracená a možnost, že by se kdy ještě vrátil domů je v nedohlednu, on to rozhodně nevzdává... na své dlouhé cestě zpátky domů, potkává Život mnoho různých lidí, dobrých i zlých, ale ať se děje cokoliv, jeho cíl je jasný a Život rozhodně není pes, který by se vzdával...

Celou knihou nás provádí pejsek, s opravdu výstižným jménem Život. V této knize, ačkoliv je opravdu maličká, se skrývá neuvěřitelně silný příběh, který dokáže jednoznačně chytit za srdce. Život, i když to pro něj většinou nebylo jednoduché nikdy neztrácel naději, byl až neuvěřitelně optimistický, uměl se radovat z každého dobrého okamžiku a všechnu svou dobrou náladu dokázal přenést i na čtenáře. Kniha jednoznačně po dočtení v člověku zanechá spousty pocitů. Já jsem se u knihy několikrát od srdce zasmála, Životovy patálie zkrátka byly kolikrát opravdu zábavné, nadruhou stranu konec knihy mě tak dojal, že po dočtení jsem měla opravdu zvláštní pocit. Zvláštbí prázdnota se mídila s radostí, po dočtebí výimečné knihy a sama vlastně nevím, jak to všechno popsat. Kniha se mi jednoznačně moc líbila a rozhodně na ni nikdy nezapomenu.

Knihu bych doporučila všem milovníkům žvířat a především pejsků, i já mám doma dva takové chlupáče a o to lépe jsem se do příběhu začetla a ponořila, určitě i díky tomu, že mám sama doma pejsky, na mě celý příběh zapůsobil snad ještě více, než kdyby tomu tak nebylo. Život byl zkrátka úžasná bytost, jeho celkový pohled na Svět byl skvělý i to, jak se dokázala hezky chovat k lidem, dokonce i k těm, kteří na něj třeba nebyli dvakrát hodní a milí. On se prostě neuměl zlobil. A těchto všech jeho vlastností si já osobně neuvěřitelně cením, mě to příjde opravdu úžasné, takže je snad jasné, že Života jsem si moc oblíbila. Určitě by bylo skvělé kdyby existovalo víc takových jako byl právě Život.

Knižečka je sice opravdu malinakatá a tak rychle uteče, ale rozhodně stojí za přečtení. Mě se vepsala do srdce i do duše ohromným způsobem a můžu ji jedině doporučit. V tomto případě se snad skoro nedá hodnotit, ale pokud bych musela, je to jasné, 5 hvězdiček.

Děkuji nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.