Recenze: Spoutaní

5. května 2013 v 18:51 | Ronnie |  Reviews
Originální nízev: Blood Ties
Autor: Gabriella Poole
Série: Temná akademie
Vydání: Paperback, 272 stran
První věta: ,,Haló, děvenko. Zdržujeme tě od spaní?"

Anotace: Před začátkem nového semestru se Darkova akademie stěhuje do New Yorku. Cassie už není nováčkem, který jen tápe. Stala se silnou osobností, odhodlanou skrýt svá tajemství. Poté, co byla přijata mezi Vyvolené, se musí vyrovnat se svými neuvěřitelnými schopnostmi. Její láska ji přivádí do nebezpečí a zlovolný duch v jejím nitru získává stále větší moc. Zvládne se Cassie postavit mocným silám a nenávisti? Zachrání své přátele od strašlivého osudu, anebo je zahubí, aby spasila sama sebe? Kdekoli se objeví Darkova akademie, tam je smrt nablízku..

Je začátek nového pololetí a pro Cassandru Blakeovou to znamená návrat do Darkovy akdemie, která tento semestr sídlí v New Yorku. Po nedávných událostech je naprosto jasné, že poslední po čem Cassie touží, je vrátit se mezi Vyvolené z akademie. Nic jiného ji ale nezbývá, pokud chce alespoň částečně umlčet hlas Estelle, ducha, který je nyní její součástí, musí se vrátit.

Cassie už zná tajemství Vyvolených, ví, že za jejich vyjímečností stojí prastaří duchové, kteří obívají jejich těla. A sama Cassie je teď jejich součástí. V Cassiině těle je teď duch Estelle Azedinové, která k ní neustále promlouvá, nutí ji být součástí Světa, který Cassie nesnáší a jemuž se snaží vyhnout, ale ví, že to není možné, teď už je taky Vyvolená a co je ještě horší, musí se začít krmit, ideálně na své spolubydlící, na Isabelle, která je zároveň její nejlepší kamarádkou. Pak je tu také Ranjit, jeden z Vyvolených, chlapec, který Cassie neuvěřitelně přitahuje. Cassiin hlad však neustále sílí a navíc se k tomu přidává spousta dalších problémů...

Autorka knihy Gabriella Poole se narodila v roce 1964 ve skotském Glasgow a snažila se psát celý život. Ať už pracovala jako uvaděčka v divadle, obchodní asistentka, moderátorka v rádiu nebo barmanka. Když se přestěhovala na Barbados, živila se jako zpěvačka v irském baru a začala psát profesionálně.Později se přestěhovala zpět do Skotska - Morayshire se svým manželem a dvojčaty. Mají labradora, křečka, šílené kočky a nervní rybičky.

Ve druhém díle série Temné akademie se společně s Cassie vydáváme do New Yorku, kde toto pololetí probíhá vyučování studentů akademie. Tím, že se Darkova akademie, jak už to u ní bývá zvykem, opět přesunula no nové místo, je potřeba, aby se čtenář seznámil s novým prostředím, to mě osobně nevadí, kniha tak není jednotvárná a čtenář se nezačne nudit. Co mě na celé sérii zajímá snad nejvíce je rozhodně problematika Vyvolených, je to zajímavý námět a myslím, že se autorce podařilo všechno vymyslet moc dobře. Souvislosti okolo Vyvovolených nám dala poznal docela do hloubky už v prvním díle, ale na tomto pokračování je zajímavost v tom, že se na věci člověk podívá tak nějak blíž, respektive přímo z pohledu hlavní hrdinky, která mezi ně teď také patří. To je určitě příjemné oživení celého příběhu.

Kniha má zajímavý a originální námět, v prvním díle, než byly odhaleny důležité informace, jsem si myslela, že Vyvolení budou snad taky upíři, kterých jsou všude mraky a docela jsem se toho obávala, takže jsem pak byla mile překvapena, že to tak vůbec není. Kniha je čtivá a plyne hezky rychle, nikde nedrhne a rozhodně zaujme a pobaví. Stále sice zastávám názor, že je kniha spíš odpočinková, ale to není špatně a rozhodně bych ji zařadila spíš k těm lehce nadprůměrným sériím.

Oproti předchozího dílů, je teď Cassie úplně jiná osoba, ale vzhledem k uplynulým událostem se tomu nedá divit. Z plaché a tiché a halvně úplně obyčejné holky se postupem času stává daleko průbojnější člověk a její chvilkové chování pod vlivem ducha Estelle, která je schovaná uvnitř jejího těla, je zajímavé. Je skvělé pozorovat, jak se z mírné dívky stává málem až psychopatická osoba... V prvním díle mi byla Cassie dost blízká, možná i proto, že byla úplně normální a nějaké nadpřirozené schopnosti by jste u ní rozhodně nenašli, ale tady už byal vážně jiná. Chvílemi se mi její nový charakter opravdu líbil, jindy ale vůbec. Na druhou stranu chápu, že tohle všechno bylo asi nutné pro pozitivní vývoj celého příběhu.
V knize je ale celá spousta vážně zajímavých charakterů, které doufám ještě pořádně poznám v závěrečném díle série.

Kniha se mi hodnotí docela těžko, na jednu stranu se mi hodně líbila, ale je tam něco, co mi vadí nebo schází, nicméně je tu ještě příslib vylepšení pro další díl. Celá série je moc hezká, zajímavá a originální, tomuto dílu dávám, jako tomu předchozí 4 hvězdičky a těším se na závěrečný díl.