5. května 2013 v 11:01 | Ronnie |  Reviews
Autor: Lissa McMann
Série: Lovkyně snů
Díl: třetí
Vydání: Paperback, 224 stran
První věta: Jako by nemohla dýchat, ať dělá, co dělá.

Anotace: Myslíte si, že vidět, o čem ostatní sní, je skvělé? Naopak, je to děsivé, nebezpečné a může vás to stát i život.

Jmenuju se Janie a věřila jsem, že vím, co mě v budoucnosti čeká. Myslela jsem si, že jsem s tím smířená. Nesnesu však pomyšlení na to, že stahuju Cabela s sebou. On je skvělý a já na pokraji sil. Musím navždy zmizet, aby mohl žít naplno.
Může můj osud zvrátit cizinec, který mi vstoupil do života? A opravdu mě čeká jen zlověstná budoucnost a ani plamínek naděje na lepší dny? Musím si zvolit, čas běží a jde o život...

Zdá se, že Janie Hannaganová to nikdy nebde mít snadné. Žije sama se svou věčně opilou matkou, která nechává všechny starrosti na ní a ze svého pokoje málem ani nevychází. Už to se zdá jako velký problém, Janie se do toho musí stále vyrovnávat se svou úlohou ,,Lovkyně snů", pomáhá majitelům snů, do kterých se neusále propadá, vyrovnat se s věcmi, které je trápí a tíží. Janie však nikdo pomoci nemůže. je tady sice Cabel, Janiin přítel, který se jí snaží její těžký život ulehčit. Janie mu věří, doufá, že ji dokáže pomoct, on je jediný, od kterého si nedrží takový odstup, jako od ostatních lidí... Teď se však před Janie vynoří nové skutečnosti, se kterými se bude muset poprat a vše vyřešit hlavně sama v sobě.

Osudové rozhodnutí je závěrečným dílem série o Lovkyní snů s nelehkým osudem Janie. Mě se celá série docela dost
zamlouvá a i když jsem narazila na několik názorů, že tento poslední díl je nejslabší ze všech, nemůžu s tím tak úplně souhlasit. Jistě, ubírá se poněkud jiným směrem, než jsem očekávala, ale i tak to bylo zajímavé čtení a myslím si, že se autorce podařilo příběh zakončit dobře. Na konci jsem sice byla překvapená, pro mě totiž celý příběh skončil tak trochu víc otevřeně, než by mi bylo milé, alespoň je tu však pro čtenáře skvělá možnost si další průběh Janiina života vyložit po svém.
Jak už bylo zmíněno, kniha se odehrávala jinak než jsem čekala, ale myslím, že zrovna v případě této série vlastně ani moc nejde vymýšlet, jak to celé dopadne. Každého sice něco napadne, ale podle mě vývoj celého příběhu překvapí ne jednoho čtenáře. A to je rozhodně dobře, nikdo přece nemá rád, když už od začátku ví, jak kniha dopadne a do konce čte jen proto, aby se ujistil, že měl pravdu. Tady nic takového nehrozí, kniha se už sice nezabívá žádnou detektivní zápletkou, jako v minulém díle, o to víc se ale čtenář přiblíží hlavní hrdince Janie, poznáme víc z jejího života a proto by možná neuškodilo pár informací navíc, ohledně její budoucnosti, ale možná, že se jedná o pootevřená vrátka pro případné pokračování, kdo ví. Série je sice napsána jako trilogie, takže tímto dílem by mělo všechno skončit, alle možné je všechno...
Celá série je jednoznačně povedená, mě se dokonce hodně líbí provedení knihy, díky kterému se příběh čte neuvěřitelně rychle, kniha je tedy čtivá, zajímavá a celkový styl psaní autorky mi ohromně sednul. Námět příběhu je rozhodně originální a takových není nidky dost. Janie jako hrdinka mi byla sympatická a dokázala jsem s jejím osudem soucítit, její život byl opravdu hrozný a i když takovou situaci v jaké byla ona neznám a ani si ji nedokážu představit, byla mi zvláštním způsobem blízká.
Já osobně mám tuto sérii moc ráda, je originální, zajímavá a čte se výbroně a i když byl tento díl přeci jen o něco slabší než ty předchozí, myslím, že autorce se povedlo všechno ukončit opravdu důstojně. Takže knize dávám 4 hvězdičky a celou sérii doporučuju.