7. května 2013 v 20:05 | Ronnie |  Reviews

...vidí i ve tmě...
...slyší i přes zeď...
...vyskočí mnohem výš, než ostatní...
...je totiž Kočičí holka.

Nejlepší kamarádi: Ming a Laura, spojuje je odlišnost od ostatních dětí.
Věk: 15 let
Katie je nositelkou kočičích genů, které jí aplikovali její rodiče, biochemici. Žije na malém ostrově St. Jeremy se strýcem a babičkou, kteří se jí ujali po tragické smrti jejích rodičů před mnoha lety.
Pohodu narušují neznámí nepřátelé, kteří se jí chtějí zmocnit pro její zvláštní schopnosti. V zápětí dostává zprávu, že její rodiče jsou živí a chtějí se s ní setkat...
Využije svých schopností, aby ochránila svůj život?
Najde Katie své rodiče?

Katie má kočičí geny a právě kvůli tomu se musí skrývat před lidmi, protože existuje několik osob, které by ji chtěli využít, ublížit ji a použít ji pro různé pokusy. Katie, která teď už vlastně vůbec není Katie, ale Leonie, jelikož si pro svou bezpečnost jméno musela změnit, musí nyní opustit ostrov, na kterém celý život žila a společně s ním také svou rodinu a kamarády a dokonce předstírat, že je mrtvá.

Tak se tedy ,,Leonie Greenová" pod záštitou bezpečností agentury dostává do bytu ženy, která pronajímá pokoje, tady se seznámí se záhadným chlapcem. Všechno by se zdálo poměrně poklidné, ježně ona se cití jako v pasti, nikam nemůžu jít sama, pořád je pod dozorem a nakonce se vydává na dobrodružství, které sice může dopadnout úplně jakkoliv pro kočičí holku Katie, ale selhání nepřichází v úvahu, to by totiž znamenalo zbytek života někdě v kleci...

Thomas Brezina se narodil v roce 1963 v Rakousku. Svou první knihu napsal již v osmi letech. První opravdový úspěch však zaznamenal v 15 letech, kdy vyhrál se svými pěti televizními scénáři "Velkou rakouskou cenu pro mládež".Po maturitě na gymnáziu trochu studoval (zvěrolékařství, od kterého však později upustil a rozhodl se o něm raději psát knížky, a divadelní vědu), ale mnohem více se zabýval prací pro televizi. Měl a dosud i má vlastní TV pořady A právě z televize se dostal k psaní knih. Oslovilo jej jedno vydavatelství, jestli by nechtěl psát knížky a on to zkusil. Jako spisovatel píše od roku 1989. Píše knihy převážně pro děti a mládež a je jich již více než 400 a byly přeloženy do 33 různých jazyků. "Čtení by mělo být dobrodružství." Tak zní heslo Thomase Breziny.

Série Thomase Breziny o kočičí holce Katie má dva díly a oba jsou jsou napsány velice poutavým stylem, který je Brezinovy vlastní. Jeho knihy mají zajímavé náměty a ani tato není vyjímkou. Autor dokáže příběh vyprávět takový stylem, že ačkoli jsou jeho knihy primárně určeny dětem, dokáží upoutat i daleko starší čtenáře a i takovým se zalíbí. Kočičí holka je skvělou odpočinkovou četbou, která zaujme a pobaví. Já osobně už rozhodně nepatřím do cílové skupiny, pro kterou byla tato kniha napsána a přesto se mi moc líbí, všeoběcně mám knihy Thomase Breziny velice ráda, i když jsem jich zatím tolik nečetla, ale do budoucna se dalším jeho tvorbě určitě nebráním a naopak si ráda jeho knihy přečtu.

Katie je jako hrdinka opravdu milá a na začátku série respektive v prvním díle je to naprosto obyčejná holka, kterou sice potkalo velké neštěstí, ale i přesto je svá a myslím, že nejedna mladá slečna v ní může určitým způsobem vidět sama sebe. V průběhu příběhu se z Katie stává jiná osba, ale i tak se mi pořád zamlouvala a měla jsem ji ráda. Občas se mi stalo, že mi jí bylo opravdu hodně líto, přeci jen jí zemřeli rodiče, nebo si to alespoň dlouhá léta myslela, pak musela opustit prostředí, které dobře znala, zapomenonou na svůj dosavadní život, na kamarády a skrývat se. No, myslím si, že na patnáctiletou holku je toho docela dost. Přesto všechno byla opravdu odvážná a za to ji moc obdivuju, protože tak trochu vím, že já bych na jejím místě tolik odvahy ani zdaleka neměla.
Příběh mě upoutal, nápad mě zaujal, Kočičí holka, to je prostě něco parádního a kniha se mi četla skvěle, plyne jednoduše, má taky poměrně dost velká písmenka, takže se čte opravdu rychle navíc je napsána svěžím stylem. Nikde nic nedrhne ani se zbytečně nezdržuje, takže příběh působí hezky celistvě a čte se opravdu téměř sám. Tím, že je kniha určina mladším čtenářům, pro mě byla kniha spíš odpočinkovým čtením pro odreagování jako stvořená, ale myslím si, že pro mladší čtenáře, kterým je kniha určena se může jednat o skvělou jízdu plnou dobrodružství.

Thomas Brezina je podle mě naprosto geniální spisovatel děckých knížek, jeho knihy jsou nápadité, zajímavé, plné skvělých momentů a perfektně lehce napsané, takže se čtou jedna báseň. Vůbec se nedivím, že knihy tohoto autora jsou po světě tolik oblíbené, je pro to pádný důvod. A i Kočičí holka rozhodně patří mezi skvělé knihy, mě se moc líbila, takže pokud jste třeba trochu starší i tak knihu klidně zkuste, opravdu myslím, že se může líbit stejně tak dětem jako dospělým. Výborná odpočinková knížka, dávám téměř plný počet a sice 4 hvězdičky a to sice proto, že Brezinova Princezna Viktorie se mi líbila o něco málo víc, ale to je jen nepatrný detail, i tak je Kočičí holka výborná.
Děkuji nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.