9. května 2013 v 20:01 | Ronnie |  Reviews
Autor: Kendare Blake
Série: Anna
Nakladatelství: Baronet, 2013
Vydání: Hardback, 272 stran
První věta: Vlasy ulízané pomádou prozrazují, že je mrtvý - bez nadsázky.

Anotace: Cas Lowood zdědil vzácné poslání: zabíjí mrtvé.
Před ním to dělal jeho otec, dokud nebyl hrůzně zavražděn duchem, kterého měl zabít. Vyzbrojen otcovým tajemným a smrtícím athame, Cas cestuje po zemi se svou čarodějnickou matkou a kocourem, který větří duchy. Společně se vydávají po stopách legend a místního folklóru a snaží se držet krok s mrtvými zabijáky. Otravné věci jako budoucnost neřeší a přátele si drží od těla.
Když přijedou do nového města, aby našli ducha, jemuž místní říkají Anna krví oděná, nečeká Cas nic než obvyklou rutinu: nastěhovat se, vypátrat a zabít. Místo toho ale najde běsnící prokletou dívku, přízrak, s jakým se dosud nesetkal. Stále nosí šaty, které měla na sobě v den své brutální vraždy roku 1958. Tehdy byly bílé, ale teď jsou rudě potřísněné a kape z nich krev. Od své smrti Anna zabíjí každého, kdo se opováží vstoupit do jejího opuštěného viktoriánského domu, kterému kdysi říkala domov.
Avšak z nějakého důvodu Casův život ušetří.

Theseus Cassio Lowood pokračuju v rodinné tradici, kterou převzal po svém zemřelém otci. Hledá duchy, kteří z nějakého důvody po smrti nepřešli na druhou stranu a ty pak musí zabít. Právě kvůli duchům, kteří jsou rozptýleni všude možně se Cas se svou matkou často stěhují. Když se dozvídá o duchovi Anny, dívky, která byla před padesáti lety brutálně zavražděna a teď zabíjí každého, kdo se přiblíží k jejímu domu, neváhá a vydává se Annu najít...

Po čase se Cas společně se svými novými přáteli ocitá před domem nelítostné Anny Korlovové a i když by rád všechno vyřídil a měl to za sebou, není to pro něj vůbec ideální situace, nechce totiž nikoho vystavit nebezpečí, proto jelikož není sám, je jasné, že se s Annou bude muset vypořádat jindy. Ale proto, že lidé pověsti o Anně přísliš věřit nechtějí, ocitají se Cas společně s dalšími chlapci uvnitř Annina domu. Když se Anna objeví, jednomu z nich se podaří uniknout, druhý za svou hloupost zaplatí cenu nejvyšší a pak je tady ještě Cas. Jeho život však Anna ušetří... ale Casi ví, že se s ní musí znovu setkat, aby ji konečně zabil a zbavil tak všechny utrpení a předeším ji samotnou.

První, co mě na knize zaujalo, je její obálka, která je opravdu moc povedená, řekla bych i krásná, ačkoliv je ve skutečnosti docela děsivá. Pak je tady zajímavá anotace, která slibuje záhadný duchařský příběh, plný napětí. A musím říct, že příběh jako takový je určitě moc vydařený. Autorce korejského původu Kendare Blake se podařilo ve své knize vytvtořit opravdu strhující příběh, plný akce a dech beroucích momentů, které dopravází všudy přítomné mrazení v zádech.

Už podle anotace vypadá příběh docela strašidelně a když k tomu přidám trailer, který je vážně skvělý, dostávám něco, co mi zní opravdu hodně slibně. Navíc kniha je napsána neuvěřitelně čtivě, nápad je skvělý a co musím opravdu hodně ocenit je to, že se autorka rozhodla příběh vyprávět z pohledu chlapce, což je pro mě dost velká změna, nicméně příjemná, dodává to knize zcela jiný rozměr, navíc si myslím, že tak bude daleko přijatelnější i pro mužské čtenáře. Takže by to pro knihu mohlo znamenat mnohem větší okruh fanoušků, což se vždycky hodí.Tohle je tedy určitě chytrý tah.

V mnoha recenzích nebo třeba i komentářích jsem se dočetla, že je kniha hodně děsivá a že čtenáři měli problém s usínám a další různé věci v tomto smyslu, prostě, že je kniha hodně děsila. Tak já bych řekla, že knížka určitě strašidelná je, o tom není pochyb, přeci jenom vraždící monstrum v podobě mrtvé holky, to je docela znepokojivé. I když na druhou stranu je jasné, že tohle není ve skutečnosti možné, ale například ve snech se může stát cokoliv, takže ten strach by mohl být určitě opodstatněný, navíc když na vás ta kniha tak působí, je úplně jedno jak moc je to reálné. Ale já osobně si myslím, že zas až tak strašidelná určitě není, je to sice jen můj subjektivní názor, ale určitě knihu nezatracujte. Pokud jste si ji třeba nechtěli přečíst, protože se nechcete bát, přesto to zkuste, protože je klidně možné, že strach mít nebudete. Já osobně jsem docela velký strašpytel, ale nemůžu říct, že by mě příběh nějak přehnaně děsil, bylo takového to napětí a třeba pocit mrazení, ale jinak nic. Tedy pokud nepočítám skvělý čtenářský zážitek, který Anna nabízí.

Pokud jde o postavy, tak ty jsem si nesmírně oblíbila, Cas je takový obyčejný kluk, teda až na to s těmi duchy, ale rozhdoně to není žádný frajírek, je prostě sám sebou a určitě je to moc sympatická postata. Anna, ta se ze začátku jeví skutečně tak, jak je popisována třeba v anotaci, tedy jako nelítostné vraždící monstrum, ale už v těchto okamžicích může čtenář vidět ty záblesky, že Anna nebyla vždycky zlá, naopak, že musela být velice milá a hodá a taková Anna se dál v příběhu taky objeví. Takže i ji mám moc ráda a bylo mi opravdu hodně líto, co se jí stalo a že to z ní udělala něco takového, ale na druhou stranu, co by člověk čekal. Koho jsem si taky oblíbila je Thomas, sice je to takový chytrolín, nicméně mi byl taky sympatický a určitě mu fandím.

Jedná se o perfektně promyšlený a napsaný příběh, který dokáže zaujmout a vtáhnout čtenáře do děje. Kniha se mi moc líbila a určitě bych ji zařadila mezi mé nejoblíbenější a už se moc těším na další díl, který vychází už za pár dnů takže se konečně dozvím, jak to s Annou dopadne. No a pokud váháte, určiě si knihu přečtěte, nebudete litovat. Za mě 5 hvězdiček bez váhání.