19. února 2013 v 9:00 | Ronnie |  Reviews
Originální název: Tance nág
Autor: Renata Štulcová
Série: Rafaelova škola
Nakladatelství: Mladá fronta, 2012
Vydání: Hardback, 272 stran
První věta: Marina procitala s pocitem, jako kdyby ji někdo vtěsnal do malého kufru.

Anotace: Marina Fialková prožívá druhý ročník Rafaelovy školy v Hadím paláci krále Basilea proměněná v nágu. učí se zacházet se svým novým, napůl hadím tělem, ale má i jiné starosti. Každou sobotu se z věže paláce ozývá srdceryvný nářek její sestry Meluzíny. Jaké tajemství se skrývá za Meluzíniným zármutkem? Marina by na to chtěla přijít a své sestře pomoci. Tuší, že by za vším mohla stát rodová kledba, kterou je sama také stižena, ale je ochotná leccos riskovat.Podaří se jí odhalit sestřino tajemství? Dokáže najít účinnou pomoc? A jak je to s její životní láskou?

Marina navštěvuje druhý ročník Rafaelovy školy, není už tedy žádným nováčkem a dobře ví, jak to ve škole chodí, a jakožto nága, ve kterou byla proměněna, se nyní musí naučit zacházet se svým napůl hadím tělem, což ale není nic jednoduchého a mnohdy to přínáší hned několik těžkostí. A aby toho nebylo málo, má víla Marina Fialková další problém k vyřešení. Pravidelně, každou sobotu, se z věze paláce ozyvá srdcervoucí nářek její sestry Maluzíny. Nikdo neví proč, dokonce ani Marina, ta má však alespoň tušení, s čím by mohl sestřin nářek souviset a chce jí pomoci. Neví sice jak, ale věří, že najde způsob, jak zjístit, Meluzínu trápí. A protože komplikací je v Marinině životě opravdu spousta, k tomu všemu, jakoby to snad už nestačilo, má ještě problémy s láskou... A všechny tyhle problémy musí neodkladně řešit.

Na první pohled kniha jistě zaujme svou obálkou, která je nádherná, krásně barevná a veselá. I uvnitř je kniha moc hezky graficky zpracovaná, což sice není ze všeho nejdůležitější, ale většina čtenářů, zvláště těch děckých, to jistě náležitě ocení. Kniha je dopněna množstvím ilustrací, nutno říci, že opravdu povedenýhc, hezky vystihujících samotný příběh. Také se zde nachází poměrně velké písmo, což je vzhledem k tomu, že s jedná o děckou knížku dost pochopitelné. Mě velká písmena vůbc nvadila, naopak jsem je docela ocenila, protože pro mě tak příběh daleko lépe a rychleji plynul.

Autorka knihy Renata Štulcová vytvořila opravdu působivý příběh, tajemný a zajímavý, který vzhledem k věku hlavních postav ocení jistě především mladší čtenáři, kterým, jak už jsem zmínila, je kniha také určena. Což však rozhodně neznamená, že by se tento vílí příběh nemohl líbit také dospělým. Já osobně už nepatřím do cílové skupiny čtenářů, pro kterou je kniha napsána, ale i tak pro mě nebylo vůbc těžké se začíst a naplno tak nahlédnou do kouzelného Světa, který pro čtenáře autroka připravila.

Hlavní postava, tedy Marina, mi byla opravdu sympatická a možná, že kdybych byla o něco mladší, trochu víc v Marinině věku, byly by sympatie z mé strany ještě větší, ale i tak jsem si ji poměrně dost oblíbila. A možná i díky milé hlavní hrdince, se kniha četla v podtatě sama. Děj je poměrně nenáročný, ale neméně zajímavý, kniha tak plyne opravdu krásně, je to příjemné čtení, u ktrého si starší čtenáři dobře odpočinou a ti mladší mají možnost zažít skvělé dobrodružství, jelikož zde samozřejmě trocha toho napětí a lásky také nechybí. Kniha má vše, co by každý dobrý příběh rozhodně mít měl.

První díl z této zajímavé série jsem sice nečetla, ale druhý díl se mi moc líbil a neměla jsem problém se v ději zorientovat. Autorka ukázala, že umí psát opravdu dobře, příjemně a poutavě a já sama za sebe, můžu s čistým svědomím tuto knihu doporučit a získává si myslím plně zasloužené 4 hvězdičky, protože mě opravdu mile překvapila a pokud bych knih měla hodnotit z pohled dětí, vůbec bych se nebála dát plný počet. Pro mladší něco téměř perfektního a pro dospělé rozhodně velmi příjemná pohádka pro odreagování.

Knihu Rafaelova škola - Tance nág, můžete koupit na stránkách internetového knihkupectví KNIHCENTRUM, kteréme moc děkuji za poskytnutí výtisku k recenzi.