Recenze: Dva meče

17. února 2013 v 21:58 | Ronnie |  Reviews
Originální název: Dva meče
Autor: Karolina Limrová
Nakladatelství: Host, 2012
Vydání: Hardback, 310 stran
První věta: Běžela rychleji než kdykoliv předtím, ale věděla, že neuteče.

Anotace: V ulicích Minneapolis řádí chladnokrevný vrah. Zanechává po sobě oběti, které nesou zjevné stopy mučení. Zatímco policie marně hledá jakoukoli stopu, lovci upírů vědí velmi dobře, s kým mají tu čest. Ví to i Daniel Phillips, ve dne řidič taxíku, v noci neúnavný lovec samotář, jehož do Minneapolis zavedla nešťastná láska. A ví to také Selena Torresová. Je silná, neohrožená a její touha po spravedlivé odplatě je účinnější než jakákoli zbraň. Selena Torresová však porušuje po staletí dodržované tradice. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je slepá. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je… upír.

Jsou to dva roky, co se Daniel Phillips snaží vyrovnat se ztrátou milované Kate, která se stala ženou upíra Joshui Merbotha, a co je na tom ještě horšího, dokonce se sama upírku proměnila. To, co Kate udělala Danny zkrátka nemůže přenést přes srdce, i když by si strašně přál se s tímto naučit žít, nemůže. On je přeci lovec upírů, jeho prací je tyhle krvelačné bestie zabíjet. A o to těžší je pro něj Katino rozhodnutí příjmout a pochopit... Je zklamaný, cítí se podvedený a to i po těch neuvěřitelně dlouhých dnech, týdnech a měsících, kdy se snaží Kate vytěsnit ze své mysli. A ona mu to rozhodně příliš neulehčuje, dopisy, které od ní pravidelně dostává, Dannyho ničí ještě víc, proto je nikdy neotevře, chce na ní zapomenout, zoufale se o to snaží, ale neví jak...

Po městě, v němž Danny žije, se potlouká vrah, na kterého je, zdá se, policie příliš krátká, Danny však přesně ví, kdo je tím pachatelem a je tedy jeho úkolem a především povinností ho zastavit dřív, než napáchá další škody... Osud mu však do cesty přivede Selenu, krásnou, ale především slepou ženu, která Dannyho okamžitě zaujme a dokonce díky ní dokáže alespoň na chvíli zapomenout na svou neopětovanou lásku ke Kate.... Bude to však právě Selena, která Dannyho donutí přemýšlet nad věcmi, o kterých si vždy myslel, že jsou jasně dány. On je lovec upírů a ona... upírka.

Autorka knihy, Karolina Limrová, se narodila v roce 1979. Několik let pracovala jako redaktorka Českého rozhlasu. Beletrii se začala věnovat coby autorka romantických, hororových a humoristických povídek s fantasy tematikou, které publikovala na populárních fan fiction webových stránkách. Žije s manželem a dvěma dětmi v Hradci Králové.

Po té, co jsem asi před rokem četla první díl této upíři romance Dvě zrcadla, bylo mi hned jasné, že Dva meče si zkrátka musím taky přečíst. Byla to pro mne jasná volba. Dřív jsem na knihách s upíří tématikou opravdu hodně ujížděla a snažila jsem se číst snad každou podobně laděnou knihu. S odstupem času mě však upířiny docela omrzely a teď už je prakticky vůbec nevyhledávám, tedy až na malé vyjímky. A takovou vyjímkou je pro mě i tato kniha. Jak jsem již zmínila, už první díl série mě velmi zaujal a opravdu se mi líbil. Proto jsem tedy očekávala, že i druhý díl mě nadchne minimálně stejně tak, jako první. A ano, kniha mě vážně nadchla a dokonce ještě mnohem víc než ta první.

Autorce se povedlo vytvořit něco naprosto skvělého. Kniha, i když je založena na v podstatě velmi otřepaném tématu, podle mého názoru, dokáže působit poměrně originálně. Je to dost možná zapříčiněno i výborným stylem, jakým autorka svůj příběh dokáže vyprávět. Kniha je čtivá, napínavá, romantická a má tak snad vše, co by si čtenář mohl přát aby o knize řekl: ,,Ano, tohle je skvělá kniha, líbí se mi.". Dva meče vše splňují a řadí se tak, co se kvality týče, řekla bych, velmi vysoko. Celý příběh je dobře promyšlený, čte se lehce a tak nějak docela sám, což můžu jedině ocenit. Není totiž snad nic horšího, než když čtete nějakou knihu, která ačkoliv má třeba velmi zajímavý příbeh, vůbec se vám nečte dobře a skoro se do čtení musíte nutit. To ale v tomto případě určitě nehrozí.

Když se pozastavím ještě u postav této knihy, tak musím říct, že jsem více než spokojená. Dost často se mi totiž stává, že hlavní postavy mnohých knih si vůbec neoblíbím, připadají mi otravné nebo hloupé a tak nějak mi lezou na nervy. Tady tomu tak rozhodně není. Dannyho jsem si oblíbila už v prvním díle a ačkoliv tam pro mě nebyl úplným favoritem, tak i přesto jsem ho měla ráda a docela mě i mrzelo, že s Kate nakonec neskončil, ale teď vidím, že to mělo smysl a že autorka moc dobře věděla, co dělá, když se věci odvíjely právě takto daným směrem.
Pokud jde o hlavní ženskou hrdinku, tedy Selenu, byla mi sympatická a k Dannymu se myslím hezky hodí... Zajímavá pro mě byla její povaha, na jednu stranu drsná upírka, která se hned tak něčeho nezalekne, ale pod tím vším to byla citlivá holka, která toužila po věcech, o kterých si myslela, že je nikdy mít nemůže. Selena vyrůstala v rodině lovců upírů a sama se stala upírkou, z čehož se vyvynula zajímavá zápletka.

Kniha Dva meče, stejně jako předchozí díl Dvě zrcadla, je vyprávěna střídavě z několika pohledů a sice z pohledu Dannyho a Seleny a dále se zde vyskytují i pasáže z minulosti, týkající se Selenina předchozího života. Pro mě je něco takového vždy příjemným zpestřením, takže toto autorčino pojetí se mi rozhodně líbí.

Za sebe můžu knihu jedině doporučit, asi bych nedokázala vyjmenovat nic, co by se mi na knize nelíbilo, takže pokud vás zaujala, určitě si ji musíte přečíst, nebudete litovat. Autorce se kniha vyvedla naprosto skvěle a já se těším na její další tvorbu. A tak uděluji, jak jinak než krásných a především plně zasloužených 5 hvězdiček.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství HOST.