3. prosince 2012 v 16:22 | Ronnie |  Reviews

Anotace: Nejsou živí. Nejsou mrtví. Něco mezi tím.

V průběhu jednoho roku zemřou za podivných okolností čtyři mladí, krásní lidé, studenti ellertonské střední školy. Jonas, Arizona, Summer a - Phoenix.
Ta poslední smrt zasáhne Darinu nejvíc. Byl to její kluk, její veliká, největší láska…
Je její setkání s Krásnými mrtvými skutečné? Co znamenají ta andělská křídla, která vidí, slyší a která nakonec sama dostává?
Jonas zemřel jako první, zabil se na motorce. Ale je tolik nezodpovězených otázek…
Odhalí Darina včas temná tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých?

Darina se jen těžko dokáže smířit s tím, že její milovaný Phoenix už nikdy nebude s ní, že navždy odešel. A pak najednou naprosto nečekaně spatří Phoenixe ve stodole patřící ke starému domu na Foxtonském kopci, společně s dalšími studenty ellertonské střední školy, kteří za poslední rok také tragicky zemřeli. Překvapená Darina se tedy upne na myšlenku, že Phoenix třeba není tak docela navždy pryč a jediné, co ji teď zajímá, je vrátit se na místo kde jej společně s ostatními tehdy viděla. Jak ale zjišťuje dostat se opět k domu není vůbec jednoduché. Darina narazí na zvláštní bariéru nesnesitelného tlukotu křídel doprovázeného přízraky v podobě umrlčích lebek. Z prvu vyděšená dívka, se však nechce vzdát naděje na opětovné shledání se svou láskou, rozhodne se tedy vytrvat a zjístit skrytá tajemství... a tak se dozvídá neuvěřitelnou pravdu, zemřelí studenti střední školy Jonas, Arizona, Summer a Phoenix, jsou všichni Krásní mrtví, kteří se pod vedením Svrchovaného pána Huntera, mohli vrátit z limbu a dořešit tak svou vlastní smrt, na to vše mají přesně jeden rok.

Darina se rozhodne všem pomoci a jako první příchází na řadu prní zemřelý, Jonas, kterému už zbývá jen žalostně málo času, aby se dozvvěděl okolnosti jeho nehody na motorce... a s tím vším mu musí pomoci právě Darina.

Asi nejsem jediná, kdo si myslel, že Krásní mrtví budou andělé a i když by se to tak možná mohlo zdát, jelikož jsou tu ta všude přítomná křídla a návrat z limbu, oni jsou docela jiní... jsou to zombie, což jak rozhodně musím příznat, mě překvapilo, s ničím takovým jsem se totiž dřív nesetkala, ale jsem ráda, protože si tak příběh i přes mnohá klišé, která se v něm nacházejí, zachovává alespoň část originality.

Kniha je malinkého formátu tak tipického pro nakladatelství Fragment... a to je moc dobře, protože i já jako mnoho dlaších čtenářů, tyhle roztomilé malé knížečky prostě zbožňuju. Kniha se tak čte velmi rychle a jednoduše, je to takového osvěžující a hlavně velmi odpočinková četba, což v případě Krásných mrtvých rozhodně platí. Nejedná se sico o kdoví jak vynikající kousek, ale je to příjemná kniha, s rychle a plynule ubíhajícím dějem, která výborně poslouží v okamžicích, kdy prostě chcte číst něco ,,lehkého" a nenáročného u čeho se dá skvěle odreagovat.

Co mi ale v příběhu příliš nesedělo, bylo hlavní hrdinka Darina, která si mě vůbec nezískala, nesedla mi svou povahou a nedokázala jsem se do ní absolutně vcítit, což mě tedy občas od čtení vyrušovalo, jedna z nejhorších věcí na knize, alespoň podle mě, je totiž protivná hlavní postava, což tedy Darina tak úplně nebyla, některé její reakce mi byly sympatické, ale v mnoha věcech jsem s ní nemohla souhlasit a v jiných mi byla děsně nepříjemná. Ostatní mi přišli docela fajn, ale měla jsem docela problém i s Arizonou, která mi občas přišla až nechutně povýšená, ale třeba se mi to tak zdálo je pro tento moment a kdo ví, jaká se ukáže být v dalším díle, na který jsem poměrně dost zvědavá.

Celkově jsem byla knihou velmi mile překvapena, protože jsem od ní v podstatě neočekávala, že by se mi mohla nějak extrémě líbit a nakonec jsem si ji dokázala hezky užít i přes některé věci, které mi neseděly. Na další díly se tedy určitě těším, jsem zvědavá, jak bude všechno dál pokračovat. Knihu můžu určitě doporučit především asi o něco mladším čtenářům, ale pokud si chcete přečíst něco hezkého u čeho si odpočinete, tak teď už víte, po čem rozhodně sáhnout. Dávám tedy prozatím 3 hvězdičky a doufám, že příště se mé hodnocení ještě trochu zvedne.

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství FRAGMENT.