Recenze: Vidím to, co vrah

4. listopadu 2012 v 17:12 | Ronnie |  Reviews
Originální název: Slide
Autor: Jill Hathaway
Série: Děsivé splynutí
Vydání: Paperback, 272 stran
První věta: Sedím sehnutá u svého stolku a snažím se udržet oči otevřené.

Anotace: Středoškolačka Vee je normální dívka, která řeší problémy jako každý teenager. Kromě toho však trpí poruchou spánku, která způsobuje dočasné bezvědomí. Během tohoto stavu se Vee ocitá v těle jiných lidí a vidí jejich očima. Jednoho dne se ocitne v těle vraha, který má na svědomí smrt její nejlepší kamarádky. Tento čin zamaskoval jako sebevraždu. Brzy poté zemře další dívka a Vee se začne strachovat o svou mladší sestru.
Stojí před rozhodnutím, zda pátrání ponechat na policii, nebo se do něj pustit na vlastní pěst. Dokáže vrahovi jeho vinu?

Sylvie Bellová podle lékařů trpí poruchou spánku - narkolepsií, ve skutečnosti se však pokaždé, když takto nečekaně ztratí kontrolu nad vlastním tělem, ,,převtělí" do jiné osoby. Dochází k tomu v okamžiku, kdy se Vee dotkne nějakého předmětu na němž jeho majitel zanechal silnou emoci. Přesně tak se jednoho dne Vee ocitne v těle vraha nejlepší kamarádky své mladší sestry, stane se tak jediným svědkem tohoto otřesného činu... když však policie případ uzavře s tím, že to byla sebevražda a dál se tím nikdo nezabývá, Vee začne po zákeřném vrahovi pátrat na vlastní pěst...

Námět na tuto knihu je poměrně originální a mě velmi zaujal, i když přesně jak říkají i někteří jiní, i já jsem zde místy spatřovala podobnost se sérií ,,Lovkyně snů", což mi určitě nevadilo, protože hlavní zápletka každé z knih je docela jiná. Já osobně jsem to jedině uvítala, protože kniha má zajímavý děj, který je čtivý, i když ze začátku možná malinko nudný, ale po čase se všechno správně rozjede.

Taky musím říct, že mě velice překvapil samotný závěr knihy, který sice přišel docela z ničeho nic, tak najednou, ale byla jsem udivená. Jelikož jsem se celou knihu snažila odhalit vraha už dopředu a proto jsem pro jistotu podezírala snad každého, kdo se v příběhu objevil, stejně jsem se netrefila a na konci jsem měla akorát vyvalené oči a pusu otevřenou údivem, protože TO jsem vážně nečekala, vůbec mě to ani nenapadlo, ale o to autorce určitě taky šlo, protože kdyby každý čtenář hned objevil viníka, asi by nemělo velký smysl ve čtení pokračovat a člověk by z toho nic neměl. Takže za to určitě velké plus... děj je sice předvídatelný, ale jen do té únosné míry a o překvapivý konec, alespoň u mě, bylo postaráno.

Pokud jde o hlavní hrdinku knihy Vee, tak v tom případě nemůžu říct jestli se mi líbila a byla mi sympatcká, já vlastně ani moc nevím, co si o ní mám myslet. Už jen to, že si obarvila vlasy na růžovo, ano, já rozumím, co ji k tomu vedlo, ale pořád jsem se s tím nějak nemohla srovnat. Měla to v životě složité a tak chápu případy, kdy se zachovala, tak jak to bylo popsáno v knize, zemřela jí maminka a žije jen se setrou a otcem, který nao své dcery nemá moc času, vzhledem ke svému povolání a v podstatě veškorou svou lásku a náklonnost k obou dívkám vyjadřuje jen pomocí jídla, ale stejně jsem se do ní nedokázala vcítit a asi to nebude jedna z mých oblíbených postav, ale přesto mi v příběhu nijak nevadila a líbila se mi její velká odhodlanost. Co se týká dvou mužských hrdinů knih, tak jsem si v podtsatě nestačila oblíbit ani jednoho z nich, možná je to tím, že dostali málo protoru k tomu, aby se dostatečně projevili, ale také to nejsou mí oblíbenci.

Celkově se mi kniha zdála opravdu zajímavá, čtivá, odpočinková, jen jsem od ní asi očekávala něco trochu jiného, víc akce, pořádné vyšetřování, takže mě spíš malinko sklamala, protože podle mě autorka zcela nevyužila skvělý potenciál, který kniha měla, ale rozhodně se nejedná o žádný brak, to v žádném případě, jen má tato série podle mě navíc.

Celkově se mi kniha docela líbila, příběh byl zajímavý, celkově je to tedy kniha určitě povedená, četla se dobře a rychle, čemuž jistě napomáhají i velká písmenka a hlavně kvalitní překlad a určitě jsem zvědavá na další díly. Knize dávám 4 hvězdičky a doufám, že v budoucnu budu moct hodnodtit ještě lépe.

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuju nakladatelství FRAGMENT.