2. listopadu 2012 v 14:21 | Ronnie |  Reviews
Originální název: Because The Undead Have Feelings Too
Autor: Tim Collins
Série: Deník úúúplně obyčejného upíra
Vydání: Paperback, 224 stran
První věta: Letos oslavím stovku, takže mě napadlo, že je načase, abych si zavedl deník.

Anotace: I nemrtví mají city! Nesnesitelně vtipný deník jednoho (ne)obyčejného upíra.

Jmenuji se Nigel Mullet. V upíra jsem se proměnil, když mi bylo patnáct. V tomhle věku už zůstanu napořád, takže musím trávit věčnost bojem s akné, mutujícím hlasem a svou neobratností při balení holek…
Trápí mě mé zoufalé pokusy o upoutání pozornosti mé životní lásky Chloe. Tak rád bych zabořil špičáky do jejího krku… Jsem mrtvý už víc než osmdesát let a přitom jsem ještě ani jednou neměl holku! A do toho musím neustále řešit mé neskonale trapné upírské rodiče, kteří se pokoušejí pít krev mým kamarádům.

Nigel, jako každý jiný patnáctiletý kluk žije se svou rodinkou, která je sice trochu zvláštní, ale nejpíš by ji nikdo nepodezíral, že s ní není něco v pořádku. Pravda je ale taková, že Nigel i jeho rodina, jsou všichni upíři. Má to ale háček, zatímco Nigelovi ,,rodiče" a ,,sestra", jsou přesně tak krásní a silní, jak by každý úpír po proměně měl být, Nigel zůstal navždy takový, jako dřív, není tedy vůbec oslnivě krásný a žádnými napřizenými schopnostmi také neoplývá... Z těmito svými každodeními starostmi se tedy začně svěřovat svému deníčku. Pak se jeho jednotvárný a docela nudný život přeci jen o něco vylepší, na školu totiž nastoupí nové devče, Chloe, která Nigela na první pohled upoutá a najednou se jeho myšlenky začnou okolo toho, jak Chloe zaujmout a získat.

K Nigelově trápení s láskou přibude také další starost, musí vypátrat kdo napadá obyvatele města, ve kterém žije, protože s možností dosavadních podezřelých se prostě nemůže smířit, proto hodlá odhalit pravého viníka, ať už se za hroznými činy skrývá kdokoliv, on na to příjde a mezitím možná získá víc, než si vůbec myslel, že je možné.

Hned na první pohled je jasné, že se jedná o knihu, která je psaná formou deníku, což vlastě napovídá i samotný název. Setkáváme se tedy s tak trochu jiným úpířím příběhem, protože u této knihy děj sledujeme opravdu pouze za pomoci Nigelových deníkových zápisů, které jsou opravdu velice vtipné a svěží. Forma, jakou je celý příběh pojat, napomáhá tomu, že děj ubíhá hodně rychle, nikde se nezadrhává a čtenář se při čtení určitě výborně pobaví a zasměje. Celou knihu navíc doplňují velice povedené obrázky, které jen umocňují příjemné žážitky ze samotného čtení.

Mě se u této knihy povedlo opravdu skvěle odreagovat, čtení mě moc bavilo, Nigel ačkolic je upír, prožívá v podstatě totožné problémy, jako každý jiný běžný puberťkák. Kniha je určena spíše mladčím čtenářům, kteří by ji asi ocenili víc než já, ale i přesto, že už mi zrovna není 12 ani 15, kniha se mi moc líbila, pobavila jsem se úplně maximálně, bylo to zase něco jiného, než na co jsem zvyklá a co obvykle čtu. Je to taková jednoduchá, nenáročná četba, ale myslím to jedině v dobrém. Mě se moc líbilo, že Nigel nebyl vůbec žádný typický upír, s jakým se setkáme v jakékoliv jiné úpíří knize, on je prostě jen obyčejný kluk a jeho upíří existence je vlastně závislá ne rodičích (sám nedokáže lovit, protože je na to moc slabý, krev mu tedy obstarávají rodiče), s čímž jsem se ještě osobně nikde jinde nesetkala. Jinde jsou upíři samý sval a síla, ale Nigelova proměna se tak trochu vymkla kontrole a díky tomu vlastně vznikl tento komický příběh.

Jak už jsem zmínila, mladší čtenáře by kniha asi zaujala o něco víc, mohlo by se to pro ně stát opravdu velmi oblíbeným vyprávěním jednoho neobyčejně obyčejného kluka, který prožívá stejná trápení jako oni, ať už se jedná o první láksu, problémy ve škole, či podivnou rodinu, ale i přesto nemám, co bych knize mohla vytknout. Nigelův příběh je zábavný, on sám je velmi sympatickým stvořením a při čtení jeho příběhu se člověk rozhodně jen tak nudit nebude.

Pokud hledáte nějaké odpočinkové, zábavné, ale nenáročné čtení, pak je tohle určitě ta správná volba, pokud ale očekáváte složitý příběh plný zvrtaů a napětí, tak tady se určitě nedočkáte. Pro mě byla kniha a její čtení výborná zábava, taková příjemná jednorávka. Knize dvávám 4 hvězdičky a určitě jsem moc zvědavá na další díl.