Recenze: Má noc je Tvůj den

29. července 2012 v 1:10 | Ronnie |  Reviews
Originální název: Could it be Magic
Autor: Melanie Rose
Nakladatelství: Metafora, 2011
Vydání: Paperback, 328 stran
První věta: Frankie mě v Downs radostně táhla prašným parkovištěm na zastřižený trávník, kde jsem se zastavila, abych se nadýchala podzimního vzduchu, nakonec vděčná, že jsem venku: pryč z výfukového zápachu blízké silnice a stísněnosti malého bytu.

Anotace: Jessiku Taylorovou zasáhne blesk. Když se pak ale v nemocnici vzbudí, všichni jí tvrdí, že je jakási Lauren Richardsonová, matka čtyř dětí. Lékaři její protesty přičtou ztrátě paměti a Jessice nezbývá než odjet s manželem (kterého ovšem nikdy neviděla).
To horší má ale teprve přijít. Zatímco jako Lauren spí, jako Jessica vede dál svůj život svobodné slečny. A kdykoli usne jako Jessica, probudí se coby uhoněná matka s horou problémů. Jedním z nich je maličký Teddy s mozkovou dysfunkcí, pak manžel Grant, který nejspíš něco tají, umíněný mladý muž, který byl zřejmě jejím milencem… Je toho zkrátka dost a jedna duše ve dvou tělech má co dělat, aby to všechno zvládla. S láskou jde ale všechno. Dokonce i nemožné.

Jessica Taylorová je mladá žena, která je v podstatě spokojená se svým životem, má ráda svou práci v advokátní firmě a sama by se jednou chtěla stát právničkou, volný čas tráví společně se svými přáteli nebo na procházkách, které doprovázejí venčení její psí kamarádky a společnice Frankie. V jejím životě není nic na co by si musela nějak stěžovat. Jednoho odpoledne, které plyne obvykle, jako ta ostatní, což pro Jessiku znamená venkovní procházka s Frankie, se však staně něco, co jí navždy změní život. Krátce po seznámení s příjemným, pohledným a sympatickým mužem Jessiku při bouřce zasáhne blesk...

Když se probudí v nemocnici, chvíli se cítí být zmatená a když jí zdravotní sestra a později také lékař začnou tvrdit, že se jmejuje Lauren Richardsonová a je vdanou matkou čtyř dětí, Jessiku to naprosto vykolejí, uklidňuje ji však jakési přesvědčení, ke kterému sama došla, že se jedná o pouhý sen a v okamžiku, kdy se probudí, všechno bude přesně tak, jak má být... a to se také stane... když se opět probudí je to zase ona, Jessica Taylorová, svobodná slečna, která doma rozhodně nemá žádné děti... Jak se ukáže její zranění po zásahu bleskem nejsou vážná, jako ta Laurelina ve snu a proto je propuštěna domů, Jessica se tedy vrátí zpět do svého bytu, kde se snaží srovnat s podivnými příhodami, které se staly... Co je na tom však nehorší, tento sen, jak se Jessica domnívá, se opět opakuje a tak to jde stále dokola... pokaždé kdy jako Jessica usne, vzápětí se probere jako Lauren, která ve svém životě musí neustále něco řešit, na což Jessica, která nyní zaujímá její místo rozhodně není zvyklá, otázkou však je, jak dlouho to potrvá a hlavně proč se to vůbec děje?...

Jedá se rozhodně o velice zajímavou knihu s nevšedním námětem, který mě skutečně upoutal. Od této autorky jsem již četla jinou její knihu a sice Návrat domů, což je velice dobrá kniha a musím přiznat, že jsem se trochu obávala, aby si tyto dvě knihy nebyly příliš podobné, skrátka jsem měla trochu strach, aby se autorka ve svým knihách neopakovala. To se naštěstí nestalo a tak mohu s klidným svědomím říct, že tento příběh se jedinečný a originální svým námětem, který je skutečně fascinující, mě osobně přišel trošku takový mysteriózní, což bylo nejspíš způsobeno tím, jak vše probíhalo, ale to jsem rozhodně ocenila, protože o to víc mě čtení bavilo.

Autorka svým stylem psaní dokáže velice dobře čtenáře upoutat, její knihy jsou zajímavé a čtivé. Mě příjde, že si vybírá zdánlivě takové obyčejné a všední příběhy, které pak dokáže skvěle zpracovat a vytvořit něco, co by každý hned tak nečekal. Kniha rozhodně není nečekaná tím stylem, že by tam byly nějaké rychlé mrazivé zvraty, ale už jen námět je poměrně odlišný od ostatních knih, takže i když to není nijak extrémně napínavé, stejně čtenář čte stále dál, aby se dozvěděl, co se stane dál a hlavně, jak to celé vzniklo.

Mě osobně příjde téma knihy poměrně originální, i když nepochybuju o tom, že se najde obrovské množství knih s podobnou tématikou. Autorka při psaní odvedla skvělou práci, protože od knihy není zrovna jednoduché se odtrhnout a navíc na vás stále při čtení přícházejí takové ty otázky typu, ,,co?".. ,,jak?".. a ,,proč?"... takže u toho člověk občas musí tak nějak dumat a určitě časem může přijít i otázka ,,je tohle vůbec možné?"... nad tím už se musí každý zamyslet sám, ale já myslím, že právě to knihu dělá tak jedinečnou.

Kniha se čte dobře, je čtivá takže dobře plyne, navíc má zajímavý příběh, na jehož konec a rozřešení zápletky každý netrpělivě čeká. Mě tedy ten konec poměrně překvapil to, co se stalo jsem úplně nečekala, ale byl příjemný, sice možná až moc, ale zase když se nad tím pořádně zamyslím, má to svou logiku.

Pokud jde o postavy, Jessica mi byla hodně sympatická, taková milá, bezstarostná slečná, která se snaží žít si svůj život tak nějak s nadhledem a hlavně po svém. Abych řekla pravdu, do její situace bych se rozhodně dostat nechtěla, už jen ta představa, že bych se měla ze dne na den stát někým úplně jiným a ještě mít na starosti všechno možné, co ale ani neznám, to není nic moc lákavého.
Pak je tu taky Lauren, která tak jak byla popisováná svými blízkými, se mi vůbec nezamlouvala, Jessica mi bylo o moc sympatičtější a bližší, navíc duše Lauren se mi zdála být dost cizí, což bylo asi i tím, že když se Jessica probouzela jako Lauren, nic o ní nevěděla a taky se musela všechno dozvídat postupně.

Kniha Má noc je Tvůj dne, představuje velice milé a příjemné odpočinkové čtení, u kterého sice musíte trochu přemýšlet, nebo se spíš zamýšlet, ale to rozhodně není na škodu. Kniha mě bavila, ale protože se mi zdála o malinko slabší než druhá kniha autorky Melanie Rose, kterou jsem četla, tedy Návrat domů, dávám 4 hvězdičky, ale kniha je rozhodně moc pěkná a můžu ji jedině doporučit.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství METAFORA.