Recenze: Posedlost

11. června 2012 v 9:33 | Ronnie |  Reviews
Originální název: The Possessed
Autor: L. J. Smith
Série: Temné vize
Vydání: Paperback, 248 stran
První věta:

Anotace: Skupina středoškoláků s paranormálními schopnostmi, kteří se sešli v Zetesově institutu, aby své nadání rozvíjeli, odhalí skutečné záměry výzkumného týmu a musí utéct. Mají jedinou naději, a tou je záhadný bílý dům, který všichni viděli ve společném snu. Kromě obtížné cesty je však čeká i řešení dalších problémů a vztahů. Od osudné noci, kdy všichni utekli ze Zetesova institutu, se Gabriel změnil. Přestože Kaitlyn jeho podivínské chování děsí, zároveň ji to k němu přitahuje a chce zjistit, co za tím vězí. Současně se začínají dít zvláštní věci, které naznačují, že je jim v patách někdo, kdo má stejné schopnosti jako oni sami…
Podaří se jim najít bílý dům? Nebo už je pro ně příliš pozdě?

Děj druhého dílu ze série Temné vize následuje bezprostředně tam, kde skončil díl první. Skupinka středoškoláků se rozhodla utéct ze Zetesova institutU pro nadané, kde tým výzkumných pracovníků zkoumal a snažil se rozvíjet paranormální schopnosti, kterými každý ze studentů oplývá... Po hrůzném zjištění skutečných ráměrů pana Zetese, tedy Kaitlyn a její přátelé Rob, Gabriel, Anna a Lewis urychleně opouštějí institut. Celá jejich parta, která je již nějakou dobu spojena telepatickou sítí tedy vyráží na cestu napříc Amerikouu, o které doufají, že na jejím konci naleznou určitou pomoc... vydávají se do bílého domu, o které se jim všem zdá ve společném snu... což je pro zatím jejich jediná možnost na záchranu...
Jejich putování není ani zdaleka nic jednoduchého. Všichni si musí projít strastmi, které jim osud, ale také pan Z nachystal a je teď na každém, jak se s tím, co ho čeká dokáže vyrovnat...

Jako u minulého dílu, i teď musím zmínit, že tuto knihu jsem si moc oblíbila a všechno to, co zde autroka dokázala vytvořit docela obdivuju, přece jen se jedná o L. J. Smith. Ale postupem času, co jsem se začetla i do jiných autročiných knih, než jen a pouze do Upířích denníků, které podle mého názoru nejsou příliš vydařeným dílem, pokud tedy zůstaneme u knižní verze, protože seriálové zpracování série o upírech má mezi diváky velký úspěch, zjišťuju, že jsem nespíš vůči této autroce zaplněná předsdudky. Všechno přece nejsou Upíří denníky. A to je dobře protože tato série mě příliš nenadchla, ale to rozhodně neplatí o Temných vizich. A to je moc dobřě, protože i když se nejedná o nic nového, ať už dobou kdy byly tyto knihy napsány, nebo svou dějovou linkou a zápletkou, celá série si i přes to dokázala najít a získat množství fanoušků, kteří dokáží ocenit vydařený příběh.
Celý příbeh je jako u předchozího dílu i zde vyprávěn z pohledu hlavní hrdinky Kaitlyn. Novinkou je vyprávění z pohledu
Gabriela, které se zde také místy objevuje.
Jak již bylo několikrát zmíněno, i mě se zdá, že se druhý díl série příliš nevěnuje ději, který se v knize odehrává, alespoň
ne do takové míry, do jaké by měl, je to celkově víc o postavách a jejich pocitech, než o putování za cílem, které se samozřejmě nějakým způSobem odehrává, jinak bychom se nehli z místa, ale není tomu věnováno moc pozornosti, takže se na to čtenář podle mě nějak extrémně nesoustředí, spíš opravdu sleduje a sdílí citovou linii celého příběhu. To rozhodně nemusí být na škodu. Čtenáři totiž něco takového umožní se do děje mnohem lépe a realističtěji vžít. Mě se toto pojetí příběhu zamlouvalo, protože i tak zde nechyběl nádech napětí a dobrodružství na které jsem si zvykli u předchozího dílu.

Kaitlyn, hlavní hrdinka celé série, dívka s jasnovideckým darem, se mi stále jeví jako milá, rozumná mladá slečna, která je ale docela nerozhodná, co se vztahů týče, ale to mi zase tolik nevadilo, protože i když jsem od začátku měla svého favorita, bavilo mě sledovat postupné odhalování, pro koho se se vlastně Kait rozhodne
Kniha je napsaná čtivě, zajímavě, čte se lehce, nikde nedrhne, což je do jisté míry jistě zapříčiněno také překladem, který se mi zdá být oprvadu kvailitní. Všechno ubíhá ryhle, člověk otáčí jednu stránku za druhou a pak je na konci. Takže kniha je určitě moc příjemnou, odpočinkovou záležitostí, která vám pro svůj malý, ale tím i roztomilý formát dokáže zpříjemnit jedno či dvě odpoledne.
Co ještě dodat? Mě se celá série temných vizí prostě opravdu moc líbí a stále mě dokáže překvapovat, že se jedná o opravdu dobré knihy. Posedlosti proto dávám zasloužené 4 hvězdičky. A určitě ji všem doporučuju, sice to není to nejlepší, co se dá najít, ale jedná se o moc povedenou sérii a já se těším na pokračování.
Za poskytnutí recenzního výtisku velice děkuji nakladatelství FRAGMENT.