Recenze: Vyvolení

23. dubna 2012 v 17:35 | Ronnie |  Reviews
Originální název: Secret Live
Autor: Gabriella Poole
Série: Temná akademie
Vydání: Paperback, 255 stran
První věta: ,,Haló, to jsi ty?"

Anotace: Darkova akademie je škola jako žádná jiná! Každý semestr se stěhuje na nějaké nové úžasné místo a studují tu jen neuvěřitelně krásní a inteligentní mladí lidé. A čím více se toho nová zahraniční studentka Cassie Bellová o Akademii dozvídá, tím je zvědavější...
Jaká zlověstná tajemství střeží Vyvolení - skupina vybraných studentů, kteří se od nezasvěcených drží dál? Kdo je tajemný cizinec, který se v noci potuluje po chodbách? A co se doopravdy stalo před rokem, kdy tu za záhadných okolností zemřela studentka? Cassie zjišťuje, že vědět málo je sice nebezpečné, ale vědět příliš mnoho ji může zabít.

Cassie Bellová získala spipendium, díky kterému se před ní otevírá pozurohodná možnost, studovat na prestižní Darkově akademii. Plná očekávání, ale také obav přijíždí na místo, kde se její nová škola, alespoň pro toto pololetí nachází. Do Paříže. Ve vší hrůze však téměř ihned po svém příjezdu zjišťuje, že její největší přání, zapadnout sem, se asi jen tak nevyplní. Nikdy neměla moc přátel a cítí, že její osud se i zde bude opakovat. Při pohledu na vyfintěné a namyšlené děti bohatých rodičů, je Cassie jasné, že sem nepatří.
Postupem času se Cassie navíc dozvídá, že Darkova akademie není ani zdaleka taková, dokonalá, jak se prezentuje veřejnosti. Nekteré události jí nedají spát... Bylo podivné úmrtí jedné ze studentek opravdu jen nešťastnou náhodu, jak by si měli všichni myslet? A jakou roli v tom sehrála zahadná skupinka studentů, kteří si říkají Vyvolení... Cassie je přesvědčena o tom, že to musí zjistit. Bude ochotna udělat téměř cokoliv aby se dozvěděla pravdu. Ale... uvědomeje si vůbec, jak moc může být takové pátrání nebezpečné?

Jiná pravidla. Tajná místnost. A hlavně spousta záhad. přesně to platí pro krásné, dokonce perfektní studenty, kteří zdánlivě ,,ovládají" školu. Takoví jsou oni. Vyvolení. Alespoň podle toho, co může člověk soudit pohledem. Kdo anebo co, jsou ve skutečnosti zač?.... Upíři? Přesně takhle se mi chvílemi jevili, přece jen by spousta věcí seděla, takže si čtenář může myslet, že přesně ví na čem je, ale tak to vůbec není. Vyvolení vůbec takoví, jak by někdo čekal, o to víc mě proto překvapil nápad, který autorka pro svůj příběh vymyslela, sice pořád přesně nevím, co že jsou to ti Vyvolení přesně zač a to mi možná trochu vadí, ale doufám, že se všechno pořádně vysvětlí v pokračování...

Na knihu jsem se opravdu moc těšila, od chvíle, kdy jsem se o ní poprvé dozvěděla. Kniha byla zajímavá a místy taky temná a napínavá, přesně jak slibuje anotace, takže čtenář od knihy dostane to, co čeká, tedy u mě to tak rozhodně bylo. Nápad s akademií je sice možná už trošku otřepaný, ale záhadní Vyvolení tomu dodali zase něco nového a originálního. Autorka tak pro čtenáře připravila vyvedený pohled na nadpřirozené bytosti.
Kniha se četla lehce, ale místy se mi stávalo, že jsem se v ději trochu ztrácela a některé myšlenkové pochody mi u knihy tak malého formátu přišly poměrně zdlouhavé a i přesto se mi zdálo, že jsem se zase tak mnoho nedozvěděla.
Kniha je však velmi poutavá už jen tím, že se Darkova akademie každý semestr stěhuje na nové místo, což studentům musím i tak trochu závidět, protože komu by se nelíbilo v rámci otravného vyučování poznávat nová místa a kultury?!
Cassie, hlavní hrdinka celého příběhu se mi zdála jako docela zvláštní osoba, nejprve tady byl její obrovský strach z nového prostředí, Vyvolení se jí nezdáli už na první pohled, ale i přesto se mezi ně snažila dostat jak jen to bylo možné, což nevím, čemu by se dalo přirovnat? Zvědavosti? Snaze zapadnout? Těžko říct, nekdy mi přišlo, že ani sama Cassie přesně neví, proč to dělá?... Ale musím ještě podotknout, že konec mě opravdu hodně překvapil, to co se stalo mě úplně dostalo, vyvedlo mě to z míry a opravdu jsem vůbec nečekala takové rozzuzlení.
I přes některé nesrovnalosti, ale byla kniha určitě zajímavá, i když trochu zvláštní, ale líbila se mi, proto dávám zasloužené 4 hvězdičky a moc se těším na pokračování.

Děkuji nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.