Recenze: Nebezpečná láska

8. dubna 2012 v 18:43 | Ronnie |  Reviews
Název: Nebezpečná láska
Autor: Kateřina Petrusová
Vydání: Hardback, 374 stran
První věta: Už zase jsem to stíhala jen tak tak

Anotace: Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?

Mladá ošetřovatelka Paige se po smrti předchozího pacienta ocitá bez práce, po marném pokusu sehnat si nové místo má velké štěstí a na doporučení bývalého zaměstnavatele se dostává do rodiiny Bavettových, kde se má starat o jejich syna Michaela.
V okamžiku kdy svého nového pacienta poprvé spatří si Paige připadá přinejmenším dost zmatená. Před sebou vidí stát na první pohled naprosto normálního dospělého muže, který, jak se Paige později dozvídá, se vrátil po vážné autonehodě do dětských let. Úkol pro Paige je tedy jasný, musí se postarat o dospělého muže s duší malého dítěte...
Michael příjme Paige na rozdíl od mnoha jiných lidí velmi dobře, ona sama pořuší jednu ze svých zásad, které si určila, svého svěřence si nejen oblíbí, ale dokonce ho začne mít ráda, což jak dobře ví, určitě nepovede k ničemu příjemnému, Paige si je dobře vědoma toho, že až se Michael ,,probudí" a vrátí se zpět do normálního života, pro u ní už vedle něj nebude místo. Její práce bude u konce. A ona bude trpět. Zase.

Už podle anotace je určitě všem jasné, že se příběh bude točit okolo mafie, což je svým způsobem určitě dobře, protože to ději dodává originalitu.
V době kdy Paige souhlasí s tím, že s Michaelem odjede mimo město, na přání Mikeova staršího bratra Roberta, ani ve snu by ji nenapadlo, že tahle rodina je opravdu tolik jiná...nebezpečná. Sice už si všimla, že se okolo Bavettových motá spousta divných lidí a že jsou všichni jedno velké tajemství, ale její úkol je přece starat se o Mike, proto se do věcí jeho rodiny nijak neplete, i když má rozhodně spoutu otázek... Pravda jí tedy opravdu vykolejí... na řadu tedy příchází otázka, byla Mikeova nehoda opravdu jen nešťastná náhoda?...

Michael je po nehodě, která se mu stala opravdu naprosto jiný člověk než bývál. Ze seriózního mladého právníka, se stalo opět malé děcko, které ze všeho nejvíc touží po spidermanovském pyžamu, říká co si myslí, pláče a vzteká se, když není po jeho, snídá čokokuličky... a zkrátka ničím nepřipomíná dospělého člověka, jedině svým vzhledem.
Mnoho lidí se proto na něj dívá skrz prsty, posmívají se mu, v jiných zase vzbuzuje lítost nebo dokonce odpor, ostatní ho chtějí mít zase takového, jaký byl. Ale Paige ho bere takového jaký je právě teď. Velký malý kluk.
Je ale jen otázkou času, kdy se z Mikea stane opět normální dospělý muž, nebo ne?...

Rozhodně velice oceňuji již zmíněnou originalitu, kterou děj bezesporu má. Nápad s mafií je výborný, ději to dodávalo určitou zvláštnost. Já nejsem příliš velkým milovníkem podobných typů knih, ale Nebezpečná láska mě prostě dostala. Autorka vymyslela skvělý, místy hodně dojemný příběh, s napínavými částmi. Je to moc příjemné, oddechové čtení, které čtenáře téměř okamžitě vtáhne do děje a už jen tak nepustí, takže až do konce prostě nejde jenom tak snadno knihu odložit a jít si po svých, to nejde, její čtivost pohltí každého. což je určitě velké plus. A další věc, které si nesmírně cením, je to, že Nebezpečná láska, je dílo z pera české autroky, která na sebe může být právem opravdu moc hrdá, protože odvedla skěvlou práci.
Nad knihou se člověk opravdu hodně zasměje a citlivější dušičky rozpláče, dokonce hned na úplném začátku, což rozhodně taky není na škodu, protože pokud u člověka kniha nerozhýbe a nevyvolá určité emoce, nijak se ho nedotkne v jakémkoliv smyslu, mám pocit, že v takovém případě neplní svou úlohu. Pokud já osobně knihu dočtu s tím, že neoslovila, většinou je to proto, že mi prostě nic nedala. U této knihy tomu tak ale rozhodně není, po dočtení nad tím, co se v knize událo budete rozhodně ještě nějakou dobu přemýšlet.
Hlavní hrdinka Paige je opravdu skvělá osobnost. Milá, chytrá, sympatická, vtipná a trochu drzá. Její hlášky jsou prostě neuvěřitelné a po jednom záchvatu smíchu klidně může následovat další, což má na svědomí kolikrát i ,,malý" Mikee, který je jako dítě prostě úžasný, to, co dělá, lumpárny, které natropí, to jak se chová, je stoprocentně autentické a pokud by jste jen tak otevřeli knihu na náhodné stránce, kde se něco takového zrovna odehrává, ještě předtím než se do ní pořádně začtete, vůbec by jste nepoznali, že se ve skutečnosti nejedná o malé dítě. Autorce se jeho ,,stav" podařilo vykreslit a popsat naprosto dokonale. A já se přiznám, že jsem si Michaela jako malé dítě moc oblíbila, dokázal si mě získat dokonce nejen jako Mikee, protože jeho skutečný charakter se mi taky zamlouval a to co byl ochotný pro svou lásku obětovat je neuvěřitelné, ale za způsob jakým to udělal, bych ho vážně nejraději praštila...ale přesto spolu s Paige tvořili moc milý a příjemný pár, který nejde nemít rád a nefandit mu.

Kniha mě dokázala rozesmát, nutila mě i plakat a to především na konci, kdy jsem kolikrát zůstala civět na to, co vidím a přemýšlela nad tím, jak je to vůbec možné a že něco takového snad nemůže být pravda...
Výborná kniha, i kdybych sebevíc chtěla, nemůžu dát jiné hodnocení než 5 hvězdiček, protože nic tak dobrého člověk jen tak nenajde.
Děkuji nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.