16. února 2012 v 23:26 | Ronnie |  Reviews
Originální název: The Initiation
Autor: L. J. Smith
Série: Tajný kruh
Nakladatelství: CooBoo, 2011
Vydání: Paperback, 231stran
První věta: Na Cape Cod nemělo být takové horko a vlhko.

Anotace: Cassie je donucena se přestěhovat ze slunné Kalifornie do ponuré Nové Anglie, ale stále touží po svém starém životě. A to přesto, že cítí zvláštní spřízněnost s hrozivou skupinou teenagerů, kteří terorizují její školu. Po zasvěcení do klanu čarodějek, které už po staletí ovládají New Salem, se stává součástí Tajného kruhu, opojného a smrtelně nebezpečného zároveň. Ale pak se zamiluje do záhadného Adama a musí si vybrat, zda odolá pokušení, nebo se odváží použít temné síly k tomu, aby získala, co chce - i když ji to může zničit.

Do konce prázdnin už nezbývá příliš času, ale to Cassie vůbec nevadí, dívka se totiž těší až se bude moci vrátit zpátky domů do Californie. Ale jedno potěšení na svých prázdninách, které tráví pouze se svou maminkou, se kterou žijí samy, tu Cassie přece jen nachází. U moře potkává záhadného chlapce, kterého místní lidé evidentně moc rádi nemají, ale Cassie vůbec nechápe proč, ona sama je cizincem okouzlená. Jenomže je čas odjet, ona však doufá, že ho ještě někdy uvidí.

Cassie se však dozvídá pro ni velice nemilou zprávu, její babička, kterou nikdy nepoznala, onečmocněla a proto se Cassie s matkou musí přestěhovat do New Salemu, aby nebyla stará žena tolik osamocená a někdo se o ní postaral.

V New Salemu Cassie nastupuje do nové školy, z toho má trochu strach a taky se tam vůbec netěší, nechtělo se jí opustit své staré známé a přátelé, ale s tím teď už nic nenadělá, je tady a to nezmění!

Už první den v nové škole je pro ni hotová katastrofa, nejen, že si na ní okamžitě došlápnou a školní tyrani, které tvoří skupinka opravdu podivných studentů, kterých se všihcni bojí, ale taky to vypadá, že se ani neschyluje k tomu, že by tady mohla vůbec kdy zapadnout, jak doufala. Nic lepšího si tedy Cassie opravdu nemohla přát, její život se jí začíná hroutit pod rukama a ona už pomalu ani nedoufá, že se to někdy zlepší a k tomu všemu, co jí v nové domovině potkalo, Cassie stále musí myslet na záhadného chlapce, kterého předtím poznala.

Právě do Tajného kruhu spadá ona skupinka ,,vládců školy", která aktuálně čítá 12 členů.
Je zajímavé sledovat členy kruhu, kteří mají většinou natolik rozdílné chraktery, že je až zarážející, jak spolu vůbec dokáží trávit čas a k tomu se ještě na něčem dohodnout, nebo dokonce shodnout.

Asi nejzajímavější osobou je pro mě Faye, je to sice prvotřídní potvora, která stojí za většinou útoků na Cassie, ale i tak jsem si jí docela oblíbila.
Další osobou, která stojí za zmínku, je Diana, prozatimní vedoucí celého ,,klubu". Opravdu dobrá duše. Je to velmi krásná a k tomu laskavá a hodná dívka. Ke Cassie se také zachová moc hezky a pomůže jí z problémů, se kterými se potýkala.

Cassie tak konečně svitne naděje, že by se věci mohly aspoň trochu zlepšit, tolik štěstí ale nemá, nebo ano?

Z téhle knihy jsem měla ze začátku docela obavy, přece jen ji napsala autorka Upířích deníku, které já rozhodně nemusím, o to víc mě kniha překvapila, v dobrém slova smyslu. Kniha se mi hodně líbila a to mě moc potěšilo, navíc se ukázalo, že L. J. opravdu psát umí a to je rozhodně dobře.
Cassie je narozdíl od Eleny hodně sympatickou postavou. Poměrně dost jsem si jí oblíbila. Není to sice ten typ ,,silné" hrdinky, naopak, Cassie je plachá, stydlivá a přemýšlivá dívka, což jí ale taky občas činí potíže, protože se nedokáže se situacemi vyrovnat a poradit si v nich, jak by si přála. I přesto má vůli bojovat a nenechat po sobě jen tak šlapat.

Podle knižní předlohy, jako tomu bylo i v případě Upířích deníku, byl i podle této knihy, natočen seriál, který si nemůžu vynachválit, opravdu se mi moc líbí, i když se tak úplně nedrží předepsané linie, ale to je u takovýchto seríálu poměrně běžné, rozhodně stojí za shlédnutí.

Zasvěcení je na začátek nové trilogie hodně dobrým úvodem, jedná se opravdu zajímavé a zdá se i docela promyšlené dílo. Mě kniha vtáhla do děje hned po pár stránkách, má i docela zajímavý námět, i když to není zase takovou novinkou, ale autroce určitě nelze nic vyčítat, jelikož tato kniha vznikla již v roce 1992 a v té době to jistě nebylo okoukané téma.

Kniha se mi oprvadu hodně líbila. Byla čtivá, a zajímavá. Musím opět velice ocenit toto autročino dílo, které je pro mě po nepříliš vydařených Upířích denících opravdu kvalitní. Kniha sice má nějaké ty mouchy, ale to mi v tomto případě ani moc navadilo, já doufám, že se všechno dostatečně objasní v dalších dílech, na které se už těším. Rozhodla jsem se knize dát 3 hvězdičky, určitě to má dobrý rozjezd, tak doufám, že to tak bude i nadále pokračovat.